כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פוטין ייכנע?

אנדרלמוסיה: הבנק המרכזי ברוסיה על סף קריסה

כלכלת רוסיה חווה טלטלה עזה בעקבות העיצומים הכלכליים שהטילו עליה מדינות המערב והחברות הכלכליות העולמיות. בינתיים הבורסה ממשיכה לקרוס וקיים חשש אמיתי לקריסה אפשרית של הזרוע האירופית של סברבנק, הבנק הגדול ברוסיה, דבר שעלול להפוך את כלכלת רוסיה על פיה

אנדרלמוסיה: הבנק המרכזי ברוסיה על סף קריסה
בנק ברוסיה צילום: pixabay

ימים ספורים אחרי הודעת המערב על ניתוק מספר בנקים רוסיים ממערכת הסליקה הבינלאומית SWIFT, הסתערו אזרחים רבים על הכספומטים ברחבי המדינה בנוסף תורים ארוכים השתרכו גם מחוץ לסניפי בנק רוסיים באירופה בימים האחרונים, בניסיון למשוך את כספם במזומן כשההבנה שלא יהיה ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי בינלאומיים הנמצאים ברשותם.

ההסתערות ההמונית והפתאומית של לקוחות הבנקים הרוסים בנסיון למשוך את כספם, עוררה דאגה עמוקה בקרב הבנקים במדינה.

כאמור, תורים ארוכים השתרכו גם מחוץ לסניפי בנק רוסיים באירופה בימים האחרונים, דבר שעורר את החשש לקריסה אפשרית של הזרוע האירופית של סברבנק, הבנק הגדול ברוסיה. דובר מטעם הבנק מסר כי הם חוו "בריחה משמעותית של פיקדונות בתוך זמן קצר".

כדי להבין, ויזה ומאסטרקארד הם כרטיסי האשראי הבינלאומיים הנפוצים ביותר בשימוש ברוסיה, עם נתח שוק מצרפי של 72%, ורק לפני כמה ימים הודיעו חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד על חסימת מוסדות פיננסיים רוסיים מהמערכת שלהן, זאת בהתאם לסנקציות שהושתו נגד מוסקבה בתגובה לפלישה. 

בהודעת מאסטרקארד נמסר כי היא "חוסמת כמה וכמה מוסדות פיננסיים" מרשת התשלומים שלה, אך היא לא נקבה בשמות של חברות או פרטים. "אנחנו נמשיך לעבוד עם רגולטורים בימים הקרובים כדי לציית באופן מלא למחויבויות שלנו", ציינה מאסטרקארד. המתחרה ויזה הודיעה היום כי היא "נוקטת פעולות מיידיות כדי לוודא ציות לסנקציות", וערוכה לפעול בהתאם לכל צעדי ענישה נוספים שיושתו נגד גופים פיננסיים רוסיים.

סנקציות כלכליות רבות הוטלו על רוסיה, אך לעת אתה נראה שהסנקציה הכואבת ביותר שחוו הרוסים היא ללא ספק ניתוק מערכת התקשורת הבין־בנקאית SWIFT לבנקים רוסיים.

 

 

 

בנק מרכזי קריסה מלחמת אוקראינה רוסיה ויזה כ.א.ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד