כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על אפו ועל חמתו של פוטין

'אור ירוק' לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אומר שלמדינות נאט"ו יש "אור ירוק" לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה. המהלך עשוי להחריף את המצב במזרח אירופה

'אור ירוק' לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

החלטה שיכולה להביא להסלמה: למדינות נאט"ו יש את האישור לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה כאשר ארה"ב ובעלות בריתה ממשיכות במאמציהן לסייע לאוקראינה להגן על עצמה מפני פלישת רוסיה.

"זה קיבל אור ירוק", אמר בלינקן בראיון לתוכנית 'פני האומה' ברשת CNS כשנשאל האם ממשלת פולין, חברה בנאט"ו, יכולה לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה. "למעשה, אנחנו מדברים עכשיו עם החברים הפולנים שלנו על מה שנוכל לעשות כדי למלא את הצרכים שלהם אם למעשה הם יבחרו לספק את מטוסי הקרב האלה לאוקראינים. מה אנחנו יכולים לעשות? איך אנחנו יכולים לעזור לוודא שהם מקבלים משהו שימלא את החסר, את המטוסים שהם מוסרים לאוקראינים".

דובר הבית הלבן אמר ל-CBS שממשל ביידן עובד על לספק לפולין מטוסים כדי שהם יוכלו לתת לאוקראינה, אך ציין כי ישנן מספר שאלות שעולות מההחלטה לעשות זאת, כולל איזה מטוסים הם יכולים להיות.

הפלישה של רוסיה לאוקראינה עוררה תמיכה עולמית בעם האוקראיני ותגובה אחידה מהמערב. בעלות הברית של ארה"ב ואירופה סיפקו סיוע צבאי והומניטרי לאוקראינה, והטילו סנקציות גורפות על המוסדות הפיננסיים הגדולים ביותר של רוסיה, אוליגרכים רוסים ובכירים במוסקבה, כולל הנשיא ולדימיר פוטין עצמו ושר החוץ סרגיי לברוב, כחלק מהמאמצים לנתק את רוסיה מחוץ למערכת הפיננסית העולמית. פוטין אמר בשבת שהסנקציות הן "כמו מלחמה".

נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד