כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לראשונה זה 14 שנים

הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא טורקיה ארדואן

שיא המדינה ורעייתו המריאו הבוקר בדרכם לביקור ממלכתי בטורקיה | הרצוג יהיה המנהיג הישראלי הראשון לבקר בטורקיה מאז שנת 2008

הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא טורקיה ארדואן
איסטנבול, טורקיה צילום: ישי ירושלמי

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו המריא הבוקר (רביעי) לביקור מיוחד באנקרה שבטורקיה, במרכזו ייפגש עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן לפגישה ראשונה עם גורם ישראלי מזה 14 שנה אחרי שהיחסים הידרדרו במהלך השנים.

קודם המראתו אמר הנשיא הרצוג "היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים לישראל, חשובים לטורקיה וחשובים לאזור כולו. ולראשונה מזה שנים רבות יתקיים ביקור בטורקיה. בוודאי ובוודאי כשהסדר העולמי מתערער טוב ונכון שתישמר היציבות והשותפות באזור שלנו, ואת זה הדגשתי בביקוריי ביוון ובקפריסין בשבועיים האחרונים ובשיחות עם מנהיגים".

הרצוג הוסיף, "לא על הכל נסכים ובוודאי שמערכת היחסים בין ישראל לטורקיה ידעה עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים בשנים האחרונות, אבל אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות".

בדבריו ציין הנשיא הרצוג כי "הביקור שלי מתואם לחלוטין עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם ואני מקווה שבעקבות הביקור שלי יתחיל תהליך רציני עם טורקיה, שיח מעמיק ברמות שונות ונראה בסופו של דבר, כך אני מקווה, התקדמות ביחסים ותוצאות חיוביות תודה רבה לכולכם".

טורקיה ארמון רג'פ טייפ ארדואן בוזי הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד