כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפך לשיטה

הרוסים חטפו ראש עיר; חברת פרלמנט פרו רוסית לקחה פיקוד

פולשים רוסים חטפו את יבגני מטבייב, ראש עיריית דניפרורודנה שבאזור זפוריז'יה, זוהי החטיפה השנייה של ראש עיר באזור זפוריז'יה. לפני יומיים הכובשים הרוסים חטפו את איבן פדורוב, ראש עיריית מליטופול שנכבשה. הלינה דנילצ'נקו, חברת פרלמנט מגוש האופוזיציה ופרו רוסיה, הקימה בראשותה ועדה שתנהל את העיר

הרוסים חטפו ראש עיר; חברת פרלמנט פרו רוסית לקחה פיקוד
ראש העיר יבגני מטבייב צילום: חשבון הפייסבוק של ראש העיר

אולכסנדר סטארוך, מושל מחוז זפוריז'יה הודיע כי ראש עיריית דניפרורודנה, יבגני מטבייב, נחטף על ידי הרוסים שכבשו את לעיר. דניפרורודנה היא עיר במחוז ואסיליבקה שבאזור זפוריז'יה.

"פשעי מלחמה הופכים למערכתיים. אמר סטארוך, זוהי החטיפה השנייה של ראש העיר באזור זפוריז'יה. זאת החטיפה השנייה ביומיים האחרונים, ב-11 במרץ, חטפו הכובשים הרוסים את ראש עיריית מליטופול, איבן פדורוב.

ברשתות החברתיות המקומיות נאמר: "היום ה-18 של העימות ההרואי בין העם האוקראיני ויחידות כוחות ההגנה של אוקראינה בזפוריז'יה. כרגע המצב ללא שינויים מהותיים. האויב ממשיך להשתמש בארטילריה, טנקים, משגרי רימונים ומרגמות, תוך שימוש בתשתיות אזרחיות למטרות צבאיות".

עוד נאמר "במחסומים, הכובשים הרוסים החרימו בכוח מזון, ביגוד וחפצים אישיים, האויב גם מטיל אימה על האוכלוסייה המקומית, מבצע פעולות פסיכולוגיות כדי לערער את אמון הציבור בפקידי ממשל ובקהילות מקומיות, מפיץ מידע מוטעה ולוקח כל הזמן את האוכלוסייה המקומית כבת ערובה. היום צבא הפדרציה הרוסית לכד את ראש עיריית דניפרורודנה במחוז ואסילבקה שבאזור זפוריז'יה".

כזכור ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אתמול (מוצאי שבת) פעם נוספת עם נשיא אוקראינה ולדמיר זלינסקי, ברקע טענות מצד אוקראינה כי ישראל אינה מסייעת מספיק לאוקראינים. לפי הדיווח האוקראיני, זלנסקי ביקש מבנט לסייע בשחרור ראש העיר מליטופול ששבוי בידי הרוסים. נשיא אוקראינה זלינסקי צייץ לאחר השיחה: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום. עלינו להפסיק את הדיכוי נגד אזרחים", עוד הוסיף זלינסקי כי בשיחה הוא ביקש מבנט "לסייע בשחרור ראש העיר מליטופול ששבוי בידי הרוסים".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חטיפה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד