כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נאום היסטורי

זלנסקי לקונגרס בארה"ב: "צריכים אתכם עכשיו"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פנה ישירות לקונגרס בשעה האחרונה, ואמר למחוקקים בארה"ב: "אנחנו צריכים אתכם עכשיו". הוא הזכיר לאמריקאים את הטרגדיות בהיסטוריה שלהם כמו המתקפה על פרל הארבור ומתקפת הטרור ב-11 בספטמבר

זלנסקי לקונגרס בארה"ב: "צריכים אתכם עכשיו"
זלנסקי נואם בפני חברי הקונגרס צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פנה ישירות לעם האמריקאי דרך חברי הקונגרס, הוא נתן נאום היסטורי כאשר ארצות הברית נמצאת תחת לחץ מאוקראינה לספק סיוע צבאי נוסף למדינה שנלחמת נגד המתקפה הקטלנית של רוסיה.

"חברים, אמריקאים, בהיסטוריה הגדולה שלכם, יש לכם דרכים שיאפשרו לכם להבין את האוקראינים, הבינו אותנו עכשיו, כשאנחנו צריכים אתכם עכשיו", אמר בנאום שתורגם לאנגלית, אם כי בסוף דבריו הוא שילב אנגלית.

זלנסקי הזכיר לאמריקאים: "זכרו את פרל הארבור, הבוקר הנורא של ה-7 בדצמבר 1941, כשהשמיים שלכם היו שחורים מהמטוסים שתקפו אותכם", אמר זלנסקי. "רק תזכרו את זה, תזכרו, את ה-11 בספטמבר, יום נורא בשנת 2001 שבו הרוע ניסה להפוך ערי ארה"ב לשדות קרב, כשאנשים חפים מפשע הותקפו מהאוויר, בדיוק כמו שאף אחד אחר לא ציפה לזה ולא יכולתם לעצור את זה. חוויות כאלה המדינה שלנו עוברת, כל יום, גם ברגע זה".

למרות שיש תמיכה דו-מפלגתית נרחבת בסיוע לאוקראינה, מחוקקים אמריקאים רבים מאמינים שארה"ב צריכה להיזהר לא להיגרר לשום סוג של סכסוך ישיר וחמוש עם רוסיה. זלנסקי גם ציטט את קריאתו לארה"ב לסייע באכיפת אזור אסור לטיסה באוקראינה - כדי להגן על אזרחים - ולספק מטוסי קרב שהאוקראינים יכולים להשתמש בהם כדי להגן על עצמם.

זלנסקי אמר עוד: "אנו לא מוותרים, כמו ערים רבות אחרות במדינה שלנו שמצאו את עצמן במלחמה הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, במשך 8 שנים התמודדנו עם התוקפנות הרוסית. בשעה זו גורל המדינה שלנו מוכרע. האם נהיה חופשיים או שנוכל לשמר על הדמוקרטיה שלנו".

זלנסקי התחנן לסיוע: "אתם יודעים כמה אנו זקוקים למערכות הגנה. אוקראינה מודה על התמיכה ועל כל מה שהממשלה שלכם עשתה למען אוקראינה, אני מודה לנשיא ביידן, אני קורא לכם כעת לעשות עוד סנקציות, עד שהמכונה הצבאית הרוסית תפסק. על כל החברות האמריקאיות לעזוב את רוסיה באופן מידי".

ולדימיר זלנסקי אסון התאומים מלחמת העולם השניה מלחמת אוקראינה רוסיה חברי קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד