כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
איש צנוע ונחבא אל הכלים

ר' יענקל זכה ונפטר ביום היארצייט של אביו ואמו

זכרון להולכים: ר' יענקל טהאלער ז"ל מחסידי גור באנטוורפן ובירושלים שהתמסר למען ישיבת 'שפת אמת', הלך לעולמו לאחר מחלה קצרה בגיל 74. באורח פלא נפטר ביום היארצייט של אביו ואמו שגם הם נפטרו בט"ז אדר

ר' יענקל זכה ונפטר ביום היארצייט של אביו ואמו
רבי יעקב יוסף טהאלער ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: באנטוורפן שבבלגיה נפטר בשבת האחרונה הרה"ח רבי יעקב יוסף טהאלער ז"ל, לאחר שחלה במחלה בחודשים האחרונים והוא בן 74 בפטירתו. 

ר' יעקב יוסף בן ר' ירוחם פישל ז"ל נפטר בט"ז אדר, יום שאביו ואמו ע"ה נפטרו גם הם ביום הזה.

היה איש חסיד, שקט וצנוע, ירא אלוקים בכל הליכותיו, אביו הרה"ח המפורסם ר' ירוחם פישל ז"ל היה ממייסדי בית החסידים גור באנטורפן ואף היה השליח מטעם ישיבת 'שפת אמת' לאיסוף והבאת הכספים ובנו רבי יענקל ז"ל המשיך בדרכיו שלא על מנת לקבל פרס ודבק ברבותיו מגור.

בכל יום היה ממשכימי הקום, קבע עיתים לתורה ולמד כל יום ויום אצל המגיד שיעור הגאון רבי אליהו אפטרגוט ולא הפסיד אף שיעור. כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר ישב והגה בתורה. 

רבות היה נוסע לארץ הקודש ובאי ביהמ"ד ראו אותו מגיע לפנות בוקר. בשנים האחרונות נסע בימי עשי"ת לשהות בירושלים כדי לשבת וללמוד ביחד עם האברכים בבית המדרש.

לפני כעשור בכ"ד תמוז תשע"ג איבד את אחד מבנותיו, האישה מרת רייזל מונדרר ע"ה מאנגליה, הוא קיבל הכל באהבה וכגזרה מהשמים.

היה מתומכי ונותני צדקה בצנעה למען קרן של צרכי שבת בחצר גור ועשה רבות. כמו כן לפני שש שנים עם התרבות האברכים הגרים בעיר ערד ערך דינר למען הכולל דרכי שמחה. מאז כל שבוע דאג להם ובהכל בשקט. כאשר דרך זה נכנס סכומים גדולים.

בעשי"ת עלה כמו בכל פעם בעת שהותו בארץ לפקוד את מקום אבותיו הקבורים בהר המנוחות, ושם לפתע שעזב המקום אמר לבנו תשמע אדם אינו יודע עיתו, אבקשך לדעת שכאן מקומי, לא לכתוב תארים כלל רק שמי ושם אבי, וכן מצבה שיעשו בהקדם לא להמתין. בנו היה המום אך רשם הדברים. ובהוראה הוסיפו את המשפט מחסידי גור.

לפני מספר חודשים כאשר חזר מארץ ישראל מביקור בחודש טבת. הרגיש כאבים בגב, ומאז התגלה שחלה במחלה ל"ע, מאז נחלש ולא יצא מביתו ובשבת האחרונה השיב את נשמתו ליוצרה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה אנטוורפן חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד