כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נהפך לאבל מחולנו

ויהי אחרי השבעה: לייבל'ה מסכם פורים ויגון

ליייבל'ה מסכם השבוע את פורים בצל האבל הגדול בעולם היהודי בעקבות פטירתו הפתאומית של מרן הרב קנייבסקי זצ"ל, היכן זה תפס את לייבל'ה? והשבוע: הג'וב החדש של ליצמן אחרי הפרישה מהכנסת; הכתבים הפוליטיים שערכו תחרות שתיית יין בפורים; ומה חיפש איש התקשורת בחנות ספרים בעיצומו של פורים

ויהי אחרי השבעה: לייבל'ה מסכם פורים ויגון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא פרסם את המדור השבועי כנהוג בערבו של ליל שישי עקב האבל הכבד בעולם היהודי. לייבל'ה חיכה שיסתיימו ימי השבעה בבית הגדול ברחוב רשב"ם בבני ברק ונפנה לכתוב את המדור השבועי שעקב ימי הפורים לא פורסם בשבוע שעבר.

בשעה 15:20 אחר הצהריים ביום שישי פורים דמוקפין, בעוד לייבל'ה מנמנם להנאתו ברכב שלקח אותו מירושלים לבני ברק, הוא קיבל שיחה ובפיה ההודעה המצערת: "החייאה בבית ברשב"ם, אני לא יודע על מי". לייבל'ה שכבר יממה קודם לכן בעיצומו של יום הפורים התעדכן על קוצר נשימה אצל הרב, ידע בבירור כי מדובר בשר התורה.

לייבל'ה לא הכין 'נוהל חבצלת' כנהוג בשעה שגדולי ישראל כבר אינם בקו הבריאות, שכן הרב היה כהרגלו בביתו והסימנים לא העידו על הבאות. לייבל'ה לא ידע את נפשו. בשעה שנותרה עד כניסת השבת, הצליח לייבל'ה במהירות מסחררת ב'בחדרי חרדים' למלא את החלל. נהפך לאבל מחולנו.

השבת שעברה על לייבל'ה בעצבות יתירה והחיסרון הגדול שהורגש בכל פינה תיזכר כאחת השבתות הקשות ביותר בחייו. מאז שבת בצהריים לא עצם לייבל'ה את עיניו מרוב עבודה וסירב לראיונות בכל כלי התקשורת החרדית ושאינה. ומי ייתן כי החי ייתן אל ליבו ונזכה ליקוצו וירננו שוכני עפר ונזכה יחד לתחיית המתים יחד עם מרן שר התורה קודש הקודשים.

כאן לייבל'ה נפנה לסכם את השבועיים העמוסים ביותר שחווה אי פעם.

לייבל'ה השבוע נשבר פעמים. לאחר פטירת מרן שר התורה, פתח את בטאון עיתון 'המודיע' וראה שהשקדן מפוניבז' הגאון רבי חיים ברמן נהפך ל"זצ"ל". לייבל'ה שנלחץ מלשמוע את הבשורה המרה בדק במיידית, והתברר שמדובר בטעות סופר כשהכוונה הייתה כנראה לחיים אחר שנפטר.

למחרת כמובן עיתון 'המודיע' הכניס התנצלות ואיחל לרב ברמן בריאות ואריכות ימים.

ואם עסקינן ב'המודיע', חובה לציין את גזירת הנייר והעיתון הוותיק הודיע התייקרות העיתון מעתה בימי שישי, וזאת בעקבות העלייה במחירי הנייר ומעתה יעמוד על 22.90, כמו כן המחיר למנויים זינק בעשרות אחוזים.

אפרופו המודיע, ממידע חם שהגיע לידי לייבל'ה הוא חושף כי ליצמן ימונה על פי המסתמן לאחר פרישתו הצפויה מהכנסת, לתפקיד יו"ר וועד הפועל של אגודת ישראל. תפקיד חשוב מאוד מאוד.

לייבל'ה חגג את פורים כמו שרק הוא יודע. בכל מדינה ומדינה בכל עיר ועיר שליחי לייבל'ה הפציעו בענק וחגגו את השמחה הגדולה.

בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה חגגו פורים כמו שצריך. לייבל'ה הגיע לרחוב המגיד ממעזריטש, מעונו של איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים, יוסי עצמו התחפש ללקוח הכי חשוב במשרדו והביא הופעה עד שלא שמו לב באמת מבין חסידי גור שהיו במקום מי אמיתי ומי לא.

במסיבה מלבד ארל'ה סמט שחגג, מי שנתן בראש היה גם הכוכב החדש והעולה דודי אייזנשטיין שריגש את כולם.

במסיבה אצל העסקן העיר יקי הרשקופ שמע לייבל'ה על חוק חדש בעיר מפי הראיס מאיר רובינשטיין, כפי שתוכלו לצפות בווידאו שלפניכם.

בביתו של העסקן חיים רבינוביץ שירי מירון נשמעו ביתר שאת וביתר עוז, לשם עלו המונים יחד עם נכבדי ופרנסי העיר ובראשם סגן ראש העיר יצחק מאיר ברים.

תחרות שתיית שיעור חדש של יין בעיר מודיעין עילית נראתה במהלך חג הפורים בין כתבנו הפוליטי ארי קלמן למקבילו מאתר כיכר השבת ישי כהן. על פי המידע, קלמן ניצח בתחרות.

ממודיעין עילית הגיע לייבל'ה לבני ברק למעונו של מנכ"ל המבשר מוישי פרוש, שם החגיגה הרקיעה שחקים. השטריימל החדש שמוישי חבש לראשו כבש את לב כולם, גם היועץ שניאור רוזן התאושש מהיין ועלה חזרה לחגוג לאחר שנח מעט.

בשיא השמחה במקום הגיע ישכר זלמנוביץ לאחר שסיים סדר מועד בצאנז, מי שהתנדב להרים את היניק על הכתפיים היה איש התקשורת יצחק פלדמן שלא חס על כבודו והרגיש כאילו הוא במסיבת חומש של בנו.

משם הגיע לייבל'ה לביתו של היועץ האסטרטגי אליהו ארנד. לייבל'ה לא טעם מהכיבוד העשיר שהיה עד ששמע את סיומי המסכתות של כל סדר מועד ומסכת יבמות שעשה ארנד.

סגן מפקד מרחב דן סגן ניצב יצחק מנשי הנמצא בשנת האבל, אמר את הקדיש לאחר סיום מסכת בשמחת הפורים כשלצידו רב המחוז הרב אליהו קב, שהגיעו עם סגל הפיקוד הבכיר של מרחב דן בהם ממ"ר דן נצ"מ דני חדד, שרק יומיים אח"כ פיקד על לווית הענק של שר התורה.

בשמחה הגדולה השתתפו מלבד המקורבים בחצר בית ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, גם הרה"ר לשעבר הגר"י מצגר, הגאון רבי חיים הורביץ רבה של שכונת צהלה בתל אביב, פרויקטור מירון צביקי טסלר, סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, יו"ר 'למענכם' היועץ הרפואי יוסי ערבליך, ועוד עשרות מנכל"י חברות וראשי עמותות וארגונים.

נס פורים התרחש באותו אירוע כאשר תלמידי ישיבה מירושלים שחגגו את הלילה במעמד הסיום הגדול חוו תאונה קשה בחזרתם לבירה בנס לא היה נפגעים בנפש רק תמונה מהנזק והביטוח שאולי היה.

במהלך פורים ילדי בני ברק שזיהו את הסבא קדישא מסתובב ברחובות בני ברק עצרו להצטלם עם הדמות האהובה עליהם ממגזין הקומיקס של חבורת תרי"ג. לייבל'ה יודע שמאחורי הדמות המחופשת עומד יוחנן הוכהייזר מנהל השיווק החדש של חבורת תרי"ג.

סגן ראש העיר רחובות ונציג יש עתיד במועצה זוהר בלום עלה להתברך בבית דינו של ראש בד"ץ מהדרין הרב רובין, מלווה בחיים פוגל חתנו של ראש העיר. לייבל'ה ראה על הקיר את בקשת הרב לא לצלם אבל התמונה קיבלה אישור.

את מ"מ ראש העיר אלעד יהודה בוטבול, יועצו של פרוש שמעון סויסה, מנכ"ל בד"ץ בית יוסף הרב יגאל בן עזרא וחתנו איש התקשורת אריאל אלחרר ראה לייבל'ה מתכוננים לפני קריאת המגילה יחד.

מנהל אשכול לאומית בבני ברק פישי ויזל נלכד בעיצומו של יום מתחנן על כלל ישראל "ועמי בבקשתי".

את ממלא מקום ראש עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר מצאנו בסעודת פורים בבני ברק אצל אחיו מבכירי עיריית חיפה הרב יהושע ומאנשי החסד הנודעים לטובת ילדים חולי סרטן ומשפחות נזקקות. לייבל'ה זוכר איך שבפורים לפני שנתיים היו כמה שנדבקו בבית של לייזר ראוכברגר וכל השאר היסטוריה.

בפורים ראה לייבל'ה את העיתונאי אבי רבינא בחנות ספרים, מעניין מה חיפש ולמי קנה מתנה? מעניין מאוד.

את הח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס האיש והאגדה ראה לייבל'ה צועד עם השטריימל לראשו כשמחת חיים נסוכה על פניו תמיד.

את חגיגת הפורים סיים לייבל'ה בירושלים. ח"כ מאיר פרוש קיבל השנה את הבאים בבית ספר של סקווירא בירושלים, לשם הגיע גם חנוך זייברט ושאר אנשי שלומי אמונים לצד עשרות בנשקי"ם.

בביתו של העסקן יענקי ברגר במרומי תנובה ראה לייבל'ה מתנה שהעניקו לו חסידי לעלוב שפתחו שטיבל בבית שמש, הם קנו ליענקי סט לטלית ותפילין ויענקי התרגש מאוד מהמתנה המקורית.

בקריאת המגילה במעונו של יואליש קרויס ראה לייבל'ה את כל הסיסמאות נגד הרכבת הקלה מככבים בתחפושת המקורית.

את התחפושת המקורית ביותר ראה לייבל'ה בארה"ב אצל המשב"ק האגדי לבית סאטמר הרב משה גאבע פרידמן, שאיחד בין האחים האדמו"רים הזלוני ואהרויני בתחפושת מקורית שטרם נראתה.

גם תחפושת ר' שלום בער ראש הישיבה ומקים עולה של תורה נראתה בישיבת 'עטרת שלמה' שם חיקו בצורה מדויקת את כל צוות הישיבה אחד לאחד.

מי שחרך את ירושלים בצילומים מדהימים היה הצלם משה גולדשטיין שנשכב על הכביש והביא ביצועים לגלריה מרהיבה אותה גנז לאור האבל הגדול בפטירת שר התורה.

במסע הלווית מרן שר התורה זצ"ל ראה לייבל'ה את התלמיד הצעיר ר' יעקב כהן, שהספיק שנים רבות להסתופף בצל הרב'ה הגדול. לייבל'ה יודע לספר כי לא פעם פתח את דלתות הבית בפני כותב השורות ובלוויה התאבל עד שקרס על הרצפה כמו בט' באב.

ליד הבית ברשב"ם ראה לייבל'ה את תושב השיכון בעברו עקיבא וייס והכתב החרדי של כאן 11 שנראה מודאג מתמיד רגע לפני ראיון עם ח"כ אורי מקלב.

קודם מסע הלוויה ראה לייבל'ה את הרב איל משיח נפרד בבית ברשב"ם כשלצידו נכדו מקורבו הרב אריה קנייבסקי יו"ר 'ארחות יושר'.

ומספיחי מסע הלוויה ראה לייבל'ה כמה תמונות חזקות אותם הוא מגיש לפניכם לאחר ליל המזרנים של עיר התורה והחסידות.  

לא לזרוע בשמיטה

מחביאים את המכשיר

מנוחת לוחמי האש

מי שחילק אוכל בלוויה היה הקמב"ץ לבית ויז'ניץ יוסי שרף, שהעמיד את כל הטבחים של המוסדות לטובת עשרות האלפים שגדשו את בית המדרש של החסידות והכניסו שובע לפיהם. כפי שנאמר 'להשקות צמאי חסדיך' וגם את הליטאים והספרדים.

בניחום האבלים ראה לייבל'ה את שר המשפטים גדעון סער חומק לבית תוך כדי לחיצת יד קרירה עם הסגן לשעבר במשרד החינוך מאיר פרוש.

לאחר פורים בירושלים הגיע לייבל'ה למפגש האש שם ראה את נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין שכבר לא כזה חביב כפי שהיה בנשיאות, הוא הגיע מלווה בצוות המאבטחים האישיים שלו בתוך ומחוץ למסעדה ונפגש עם דודי אפל.

את היזם החזק ביותר בדיור לצעירים יוחנן פוטש ראה לייבל'ה במלון וולדורף אסטוריה עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יש שיאמרו כי מדובר בפגישה שתיטיב מאד עם הציבור החרדי.

אין ספק כי המתנה הגדולה ביותר לפסח הוא הספר החדש של שמעון ברייטקופף שלפי כל הדיווחים עומד להיות רב המכר הגדול ביותר של החג. לייבל'ה שמלווה את שימען כבר שנים רבות וגדל על ברכיו, הלך בעצמו לבית הדפוס בראשון לציון על מנת לעמוד מקרוב על הדפסת אלפי העותקים של הספר החדש והמדובר.

בכביש 1 ראה לייבל'ה את רב קונצרן אוסם רפי מנת עוצר לרגל לתפילת מנחה כדי לא לפספס את השקיעה. לייבל'ה כמעט עשה תאונה אך יצא עם תמונה בידו.

את שלומי גרטנר מצא לייבל'ה ישירות מהשדה בחתונה במלון "רמת רחל" בתיאומים אחרונים, עם זאנוויל וינברגר ואברמי גולדשטיין ממלכות.

אחרי מסע ההלוויה ביום ראשון בלילה הספיק לייבל'ה לקפוץ לבית שמש שם מצא את גרומן מהקידוש, והדוידוביצ'ים, עם גולדשטיין ממלכות באירוסין לבתו של ארל'ה סמט שכבר הספיק להמריא לניו יורק, לייבל'ה שמע שהחתונה תתקיים בתחילת החורף הבעל"ט.

בחתונת הנגיד משה מנחם גאלד בווילימסבורג תומך ישיבת אורייתא ואף מוגדר כנשיא הישיבה נצפו בסוד שיח ראש הישיבה הרב דוד שפר יו"ר ההנהלה יענקי ברגר עם הנגיד הצעיר אברומי זופניק.

במונטריאול שבקנדה הרחוקה הגיע השבוע ביום שני הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר אב"ד ויז'ניץ אלעד לביקור בזק לרגל שמחת נישואי בת מקורבו הנגיד רבי שמעון הרצל ראש קהילת ויזניץ במקום. לייבל'ה הבחין באמצע חתונה על שיחה מרתקת בין הנגיד משה ניימן לבין האב"ד.

לייבל'ה גם ראה את איש הצללים בצלאל (צלי) רייצר משוחח עם רבי יעקב מרדכי. לייבל'ה ניסה לשמוע מה הנושא וראה שעסוקים בנושא של חינוך עצמאי.

מלך הסטטוסים ישראל רוזנברג עבר 12 שעות טיסה לניו יורק שם פגש את הזמר ישי ריבו ידידו הטוב.

לייבל'ה עלה במיוחד לירושלים להשתתף בשמחת פדיון הבן לבנו הבכור של כתב השטח של 'בחדרי חרדים', יוסי ריינר, שהתקיים בבניין המרכז העולמי של חסידות בעלזא בירושלים.

לאחר טקס הפדיון ראה לייבל'ה את זקני החסידים מנסים לקבל שיריים מפירורי חלת הענק שליד הכהן, פוסק הדור של בעלזא, הגאון רבי שמאי גרוס.

גם יענקי פרבר, כתב החוץ של 'בחדרי חרדים', נצפה באירוע. אך פרבר, שעסוק בלמנוע הפצת פייק ניוז מהלחימה באוקראינה, לא מש את עיניו לרגע מהסלולרי המוטען שלו.

לחגיגת האירוסין בראשון בערב של הקלידן מוטי כהן לייבל'ה לא הספיק להגיע עקב הלווית מרן שר התורה זצ"ל, לייבל'ה ראה את כל החברים, כל המוזיקאים חוגגים בענק ומצרף בזאת כמה תמונות.

משפחת קבוצת 'פילפוליטיקה' ערכה שבע ברכות ברוח הפורים לחברי קבוצת הוואטסאפ הפופולארית במגזר ובהשתתפותם של הרקדן הירושלמי יענקלה קורנבליט, החבר שלום המשמח וח"כ איתמר בן גביר ידיד החתן.

פגישת עבודה בנושא עבודות תשתיות רובע A נערכה בהשתתפות: רובי יעקב מנהל תאגיד המים מיתב באלעד, ומהנדסי התאגיד. ומחלקת שפע עיריית אלעד.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לעו"ד משה טייטלבוים לרגל נישואי בתו השבוע, בשמחה ראה לייבל'ה את ח"כ ישראל כץ, הנהלת 'איחוד הצלה' והמפיק גדי ויטמן.

ברכת מזל טוב ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרגל שמחת אירוסי נכדתו בשעה טובה, בת לחתנו יהודה ברכר עם הבחור החשוב אשר קרקובר מישיבת 'וולפסון'. בשמחה כבר הופיע הנכד החדש המדובר ביותר מוטי פלאי שקיבל את ההנהגה באופן בלעדי. 

ברכת מזל טוב לעסקן ישראל ורטהיימר המכונה "המפכ"ל החרדי" לרגל שמחת נישואי בן הזקונים בשעה טובה ומצלחת. לחתונה הגיעו מפקדי המשטרה לצד רבנים ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי משה הרמן, מקורבו ועוזרו של הרב אלימלך פירר, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לקמב"ץ מאה שערים הבלתי נלאה יואליש קרויס לרגל שמחת החלאק'ה לנכדו השלישי בשעה טובה, מתוך כמעט 20 ילדים. לייבל'ה כבר לא סופר.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן הבנש"ק הרב מאיר אדלר לרגל שמחת נישואי בן זקוניו השבוע בשכונת בורו פארק בברוקלין.

ברכת מזל טוב למנצח והמעבד רובי בנט לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע, ברכה אחת גם לסבא הגדול, המנצח המיתולוגי חיים בנט.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית כרמיאל פנחס סירוקה לרגל הולדת הנכד הראשון (יש גם נכדות לא לדאוג).

ברכת מזל טוב לשמשון יהודה אנגל נאמן ביתו של הגרמ"ש אדלשטיין לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

ברכת מזל טוב ליו"ר תנועת ש"ס פ"ת ומ"מ ראש העיר אליהו גינת, לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי שמעון ברוין יו"ר ארגון 'ביקור חולים יד אברהם' משב"ק האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, ולבנו חזקי ברוין מנכ"ל הארגון לרגל שמחת בר המצווה לנכד-הבן.

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי שמעון רגוביי לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

ברכת מזל טוב למאיר מילר מנאמני ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחיים אסחייק מקורבם של ראשי ישיבת פוניבז' וגדולי ישראל לרגל שמחת הולדת הבן נכד הרב יחזקאל אסחייק נאמן ביתו של מרן הרב שך זצ"ל.

ברכת מזל טוב לאמן יואל וקסברגר מ'מלכות וקסברגר' לרגל שמחת הולדת בתו. הקידוש התקיים בשבת בבוקר בבית המדרש מאקאווא רחוב רבינו תם בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב אבא חייא גריינמן מבחירי ישיבת סלבודקה ומנאמני ביתו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו, לרגל שמחת נישואיו השבוע עם הכלה בת הרב צבי היינריך מאלעד ספרא דדיינא בבי"ד של הגר"נ קרליץ זצ"ל.

ברכת מזל טוב ליזם הנדל"ן אליהו קליין לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב משה מרדכי אפשטיין, לרגל שמחת אירוסיו עם נכדת הצדיק רבי דב קוק מטבריה.

לייבל'ה רכילות חרדית הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד