כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"שיח תיאורטי"

נשיא המדינה יעניק חנינה לנתניהו? הרצוג מסרב לשלול

מדובר בשיח תיאורטי בלבד, השיב נשיא המדינה יצחק הרצוג כאשר נשאל האם יעניק חנינה לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עם זאת, הנשיא אמר כי הוא שומר לעצמו את הזכות לפעול כפי שהוא רואה לנכון, אם יידרש לכך

נשיא המדינה יעניק חנינה לנתניהו? הרצוג מסרב לשלול
יצחק הרצוג עם בנימין נתניהו צילום: דוברות הכנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק ריאיון מיוחד לרגל חג הפסח לאריה גולן בכאן רשת ב', והתייחס לאפשרות של מתן חנינה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי הוא פועל עם כולם בגובה העיניים ביושרה ובכנות. "לא מסתיר את דעותיי לאף אחד" אמר הרצוג. אני נוהג גם כבוד בראש הממשלה ובראש הממשלה החליפי, וגם בראש האופוזיציה. עם כולם יש לי יחסים טובים. ראש האופוזיציה היה פה כמה פעמים וגם ראש הממשלה. גם שר הביטחון ושרים אחרים. אני אשלים את כל הסבב. לכן השאלות האלה, הכול תאורטי. זו לא רק ביצה שלא נולדה. אני לא מדבר על העובדה שהמשפט יכול להימשך שנים. הוא גם יכול גם להסתיים בזיכוי, בשביל זה יש מערכת משפט. אז מה אני אתחיל לענות על שאלות היפותטיות ותיאורטיות? לעולם לא אכבול את ידיי לא מכאן ולא מכאן.

הנשיא התייחס לגל הטרור הנוכחי ואמר כי הגל הזה כואב מאוד מכל מיני סיבות. "בסך הכול, לדעתי, במערכות היחסים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית יש גם שיפור ולא רק נסיגה. אנחנו רואים השתלבות של הציבור הערבי בכל מעגלי החיים בישראל ואתה רוצה לראות עוד ועוד. אני רוצה באופן אישי לראות את בני ובנות הציבורים השונים תופסים את מקומם בכל מעגלי החיים בישראל – זה חלומות שצריך לממש. אתה מראיין אותי שנייה לפני שאני נכנס לסעודת איפטאר בבית הנשיא עם מאות מנהיגות ומנהיגים מוסלמים כדי לציין את צום הרמדאן. זאת לא הייתה תופעה שכיחה בעבר אלא תהליך שהתפתח. 

ואז באים מחבלים נתעבים, פושעים, ניקלים, רעי לב ואכזריים, ומנסים לשבש את שגרת החיים של מדינה ששואפת להיות כל הזמן להיות יותר ויותר נורמלית במערכות היחסים הפנימיות שלה. לכן אני רואה בגל הזה איום. אבל עדיין סבור שכמו שתמיד ידענו להתגבר על איומים מהסוג הזה נדע גם הפעם. 

יש מאמצים עצומים של מערכת הביטחון, יש החלטות, צעדים ושיקול דעת. מבינים מאיפה זה בא ומתמודדים. הכאב הנורא על אובדן הבנות והבנים, על אובדן אזרחיות ואזרחים תמימים וכמובן לוחמות ולוחמים הוא כאב נורא. מיכל ואני פוקדים את בתי השכול, פוגשים משפחות מדהימות ואזרחים שנותנים לנו השראה. אנחנו פוגשים אנשים גיבורים שעולמם חרב עליהם – ואומרים לנו 'אנחנו חייבים להמשיך, לא משנה מה'". 

האזור כולו עובר תמורות ושינויים היסטוריים. אם לפני 50 שנה היינו מוקפים אויבים בכל גבולותינו, היום הרבה מגבולותינו הם בני הברית הכי קרובים שלנו. אנחנו חיים במזרח תיכון משתנה ורואים מול עינינו קואליציה של כוחות מתונים. אנחנו רואים את התוצאה המבורכת של הסכמי אברהם, שהביאה לתנופה אדירה ביחסים האלה ואת הפסגה המרגשת בשדה בוקר. תמיד יהיו כוחות אפלים שינסו לעקור מהשורש את הרצון לחיות ביחד במזרח התיכון ובמדינת ישראל. אני ממשיך לפעול ואפעל בכל דרך שהזרימה ההיסטורית הזאת תימשך".

כמו כן, הגיב הרצוג על דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, ואמר: "הבטן שלי התהפכה כשראיתי את הסרטון הזה. כמובן שאני מסתייג בחריפות מהדברים". בנוגע ליציבות הפוליטית והאפשרות של בחירות נוספות אמר: "חוסר היציבות הוא סכנה גדולה למדינה. נכון וראוי שנחשוב קצת לפני שאנחנו קופצים שוב לעוד אי יציבות ועוד אי יציבות – כי את המחיר משלמים כולנו". 

נשיא המדינה יצחק הרצוג בנימין נתניהו חנינה לנתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד