בשורה לירושלמים: רכבת מנווה יעקב עד עין כרם
הירושלמים אוהבים את הרכבת הקלה שלהם • עכשיו מסלולה יוארך משכונת נווה יעקב עד לבית החולים הדסה עין כרם • הפתיחה: בעוד 4 שנים • העלות: 4 מיליארד שקלים
- יונה שוב, בחדרי חרדים
- י"ט תמוז התשע"ג
- 7 תגובות
צילום: יעקב נחומי
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה אתמול (ד), את התוכנית להארכת קו הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם.
קו הרכבת, יתחיל בנווה יעקב שבצפון ירושלים ויגיע עד להדסה עין כרם בדרום-מערב העיר.
אורכו יהיה 22.5 קילומטרים, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים.
הקטע הנוסף של תוואי הרכבת יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.
חלק מהתוואי יעבור צמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרי ענק.
על פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי הפרויקט יימשך 4-כ שנים ויושקעו בו 4-כ מיליארד שקלים.
"הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים, שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חניה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים," ציינו מובילי התוכנית.
קו הרכבת, יתחיל בנווה יעקב שבצפון ירושלים ויגיע עד להדסה עין כרם בדרום-מערב העיר.
אורכו יהיה 22.5 קילומטרים, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים.
הקטע הנוסף של תוואי הרכבת יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.
חלק מהתוואי יעבור צמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרי ענק.
על פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי הפרויקט יימשך 4-כ שנים ויושקעו בו 4-כ מיליארד שקלים.
"הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים, שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חניה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים," ציינו מובילי התוכנית.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות