כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפלישה הרוסית

נצלנים: שליש מהעולים עזבו את ישראל עם דרכון חדש וכסף מזומן

מספר רב של עולים רוסיים קיבלו את אותן הטבות כמו העולים האוקראינים הנחשבים לפליטים | למרות שהרוסים אינם נחשבים לפליטים. הם קיבלו את הדרכון הישראלי, חבילת סיוע כספי, וחזרו חזרה לרוסיה

נצלנים: שליש מהעולים עזבו את ישראל עם דרכון חדש וכסף מזומן
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כ-1,800 מיהודי רוסיה שעלו לישראל במהלך החודשיים האחרונים מאז תחילת המלחמה עם אוקראינה, חזרו לרוסיה עם הדרכונים הישראלים החדשים שלהם, כך דווח אתר "ג'רוזלם פוסט".

על פי הדיווח, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שאטה למדה את היקף הנטישה במהלך השבוע האחרון. גורם בכיר במשרד אמר ל-Jerusalem post כי השרה "הזדעזעה מנתוני הנטישה", וציין זאת כאנטיתזה לנדיבות ישראל כלפי העולים הרוסים.

הפקיד ציין כי 5,600 מוטבים רוסים מחוק השבות עלו לישראל במהלך החודשיים האחרונים במסגרת מבצע: 'השיבה הביתה'. הם טסו בטיסות במימון ממשלת ישראל, קיבלו מעטפה עם מזומן עם הנחיתה, ולאחר מכן לקחו מונית לבית מלון, הכל בסבסוד מלא על ידי משלם המסים הישראלי.

באותו בית מלון, בו שהו רובם כחודש ימים, הוצעו להם מגוון שירותים, ביניהם שירותים בנקאיים, סוציאליים ורפואה, פריבילגיות שהעולים הפשוטים אינם זכאים להן. עולים אלה מרוסיה הושוו לפליטים מאוקראינה ההרוסה, וטופלו ככאלה.

"המידע שקיבלנו היה שיהודים רוסים מרגישים שמסך הברזל צפוי לרדת שוב, אז החלטנו לאפשר להם את ההטבות המיוחדות הללו", אמר גורם בכיר במשרד העלייה. "אבל כששליש מאותם עולים מנצלים את חסדי מדינת ישראל ואז עוזבים כדי להמשיך לחיות ברוסיה, זו בעיה רצינית". על פי הדיווח, שרת הקליטה החליטה להפסיק לאלתר את מקומות האירוח המוצעים בבתי המלון. במקביל, היא הורתה להכניס לבתי מלון אלה מקרים מיוחדים - כמו פנסיונרים, ניצולי שואה וחולים.

באותו בית מלון, בו שהו רובם כחודש ימים, הוצעו להם מגוון שירותים, ביניהם שירותים בנקאיים, סוציאליים ורפואה, פריבילגיות שהעולים הפשוטים אינם זכאים להן. עולים אלה מרוסיה הושוו לפליטים מאוקראינה ההרוסה, וטופלו ככאלה. "המידע שקיבלנו היה שיהודים רוסים מרגישים שמסך הברזל צפוי לרדת שוב, אז החלטנו לאפשר להם את ההטבות המיוחדות הללו", אמר גורם בכיר במשרד העלייה. "אבל כששליש מאותם עולים מנצלים את חסדי מדינת ישראל ואז עוזבים כדי להמשיך לחיות ברוסיה, זו בעיה רצינית".

"צריך להבין שחלק מהעולים מאוקראינה מגיעים רק עם הבגדים על הגב, בעוד שהעולים מרוסיה אינם באותו מצב", אמרו במשרד. "עצם העובדה שרבים מהם חזרו לרוסיה לאחר שהגיעו לכאן ממחישה עד כמה הם בכלל לא פליטים".

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים ניצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד