כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פשע על פשע

חיילים רוסים שודדים בתי חולים ומשתלטים על הטיפול הרפואי

אוקראינה טוענת כי בשטחים שכבשו הרוסים, חיילים רוסים הורסים תשתית רפואית, גונבים ציוד ומשאירים את האוכלוסייה ללא טיפול רפואי. כך לטענת משרד המודיעין של שר ההגנה האוקראיני

 חיילים רוסים שודדים בתי חולים ומשתלטים על הטיפול הרפואי
חיילים רוסים. אילוסטרציה צילום: unsplash

מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה דיווחה אתמול (ראשון) כי: "כל הציוד שסופק מאז 2014 במסגרת התוכניות של תורמים בינלאומיים וממשלת אוקראינה, נגנב ממחלקות בבית חולים בסטארובלסק (מחוז לוהנסק)". בין הציוד שנגנב, יש מאווררים הנדרשים למקרים קריטיים של חוסר נשימה.

עוד דווח, כי מתקנים רפואיים נסגרים בשטחים הכבושים, וקיים מחסור ברופאים, ואין כניסה למשלוחי תרופות מהשטחים שבשליטת אוקראינה. לטענת כלי תקשורת מקומיים, לחולים עם שחפת נמנע טיפול רפואי, והם גורשו לרחובות.

בנוסף, מקום המשמש לטיפול במחלות זיהומיות מתמלא על ידי רוסים פצועים. וחולים אוקראינים מגורשים משם. הצוות הרפואי נאלץ לעבוד עבור הכובשים. במקביל, כל הרופאים עוברים הליך בדיקת פוליגרף. מי שלא עבר נשלח בכוח לחזית.

בבית החולים המחוז מרכז פולוג'י (מחוז זפוריז'יה ) הוקם מחסן תחמושת. ונאסר על הצוות לספק שירותים רפואיים לאוכלוסייה המקומית. עוד טוענים האוקראינים. כי בבית החולים המחוזי אולשקוב ובבית חולים נוסף, נאסר על צוות הרפואי לשנות את מקום מגוריהם על ידי פינוי לשטח שבשליטת אוקראינה.

שודדים בתי חולים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד