כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ה"מובילאי" של האופנועים

הכירו את הסטארטאפ הישראלי שמציל את רוכבי האופנוע

הסטארטאפ הישראלי ריידויז'ן, מפתח מערכת התרעה מוקדמת לרוכבי אופנועים. המערכת נמכרת למפיצים ולקוחות פרטיים כשבעתיד רוצה החברה להיטמע בחברות האופנועים הגדולות | בתוך שנתיים גייסה החברה כ-10 מיליון דולר

הכירו את הסטארטאפ הישראלי שמציל את רוכבי האופנוע
סטארטאפ מציל חיים צילום: מתוך הסרטון

על פי נתוני הרלב"ד, שנת 2021 הייתה שנה בה נשבר שיא עגום ודרמטי בהרוגים מתאונות אופנוע, 84 בני אדם נהרגו מתאונות אופנוע בשנה שהסתיימה זה עתה והם מהווים כרבע (23%) מסך הרוגי התאונות בשנה זו למרות שהם מהווים רק 2% מכלל הרכבים על הכביש. חברת הייטק ישראלית קטנה מתיימרת להציל חיים של רוכבים על כלים דו-גלגליים בעולם כולו, החברה הצליחה לשכנע את המשקיעים להיכנס אל החברה והיא גייסה בתוך שנתיים (2018-2020) 10 מיליון דולר.

"הפתרון שלנו מאפשר להבין מאיפה האיום מגיע, ולהגיב בהתאם", מסרו בחברת רייד ויז'ן. החברה צפויה להיות הראשונה שתתחיל למכור לרוכבים בישראל ובאירופה את המערכת שלה, שמותקנת כתוסף על גבי הכלי. המערכת מורכבת משתי מצלמות: מצלמה קדמית ומצלמה אחורית על המראה. 

המערכת מציגה התרעות על סכנה הנשקפת ב-Blind Spot של הרוכב, התרעה על רכב שעוקף בצורה מסוכנת, התרעה לקראת התנגשות עם כלי רכב אחר והתרעת שמירת מרחק. ב-Ride Vision אומרים כי הסימונים לנהג במערכת שפיתחו נחקרו ביסודיות כך שיתריעו רק במקרים של סכנה מוחשית, ולא יפריעו לרוכב בעת הנהיגה מתוך הבנה כי תשומת ליבו של הרוכב לכביש הינה קריטית ביותר.

המערכת של רייד ויז'ן מקליטה את נתוני הנסיעה של הרוכבים היישר בטלפון הנייד שלהם באמצעות אפליקציה ייעודית. האפליקציה הזו גם מציגה סיכום נסיעה, ניתוח של הרכיבה, כמה התרעות הוצגו בפני הרוכבים ונתוני מהירות מקסימלית במהלך הנסיעה. הנתונים נשמרים באפליקציה האישית של הרוכב ואינם משותפים עם אף גורם אחר.

ב-Ride Vision אומרים כי המערכת שפיתחו תזכה לעדכוני תוכנה ושדרוגים תקופתיים הצפויים לכלול התרעות בטיחות חדשות ופיצ'רים נוספים כמו שיחת חירום אוטומטית בעת תאונה, התרעת התנגשויות צד קדמי ויצירת סרטונים עם הסטטיסטיקות מהרכיבה שניתן יהיה לשתף.

חברת מובילאיי הגדולה וחברות נוספות שפיתחו מערכות בטיחות למכוניות לא ניגשו לפתור את עניין הדו-גלגליים, כי האלגוריתם שם שונה לחלוטין בהשוואה. האופנוע הוא הרי כלי מתזז ומקפץ שכל מהותו היא לעבור בין מכוניות, וגם לא בהכרח שומר על מרחק. כלומר, הפתרון הנחוץ הוא שונה בעליל מזה שבמכוניות.

בניגוד למובילאיי, שכבר מתרכזת ברכבים האוטונומיים, רייד ויז'ן עדיין עוסקת ברוכבים האנושיים. התחרות בענף הולכת ומתחממת. בימים אלה ב.מ.וו מציגה פתרון משלה לאופנועים, וידוע שמרבית יצרניות האופנועים הגדולות גם עובדות על כך במרץ. ברייד ויז'ן לא מסתירים שהחזון שלהם הוא לאו דווקא להמשיך לבדם, אלא להיטמע בתוך אחת הגדולות בתחום. 

החברה תציע בקרוב את המוצר בישראל במחיר של כ-1,600 שקלים למוצר הבסיס, עם אופציה לשלם מינוי חודשי של 80 שקלים תמורת תוספות וחידושים. החברה גם במגעים עם חברות הביטוח, במטרה

סטראט אפ זכויות יוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד