כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פיצוץ המיתוס של פוטין

בוריס ג'ונסון קובע: "אוקראינה תנצח את רוסיה"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר בנאום וידאו לפרלמנט האוקראיני כי הוא מאמין שאוקראינה תביס את רוסיה ותחשוף את "הטעות האדירה" שעשה פוטין בפלישתו למדינה

בוריס ג'ונסון קובע: "אוקראינה תנצח את רוסיה"
זלנסקי עם ג'ונסון צילום: משרד ראש הממשלה הבריטי

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נשא נאום וידאו בפני הפרלמנט האוקראיני, והזכיר את מנהיג בריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה ווינסטון צ'רצ'יל שנלחם מול הנאצים, כדי להדגיש את תמיכתו באוקראינה. ג'ונסון הוא המנהיג המערבי הראשון שנואם בפני הפרלמנט של אוקראינה מאז תחילת הפלישה של רוסיה ב-24 בפברואר. ג'ונסון הצדיע לאומץ הלב של המדינה ב"פיצוץ המיתוס של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

ראש ממשלת בריטניה אמר כי הוא מאמין שאוקראינה תביס את רוסיה ותחשוף את "הטעות האדירה של פלישת הקרמלין". ג'ונסון אמר לחברי הפרלמנט: "יש לי מסר אחד עבורכם היום: אוקראינה תנצח, אוקראינה תהיה חופשית", הוא עמד כשההמנון האוקראיני הושמע והוסיף: "זו השעה הטובה ביותר של אוקראינה, שתיזכר לדורות הבאים", אמר, והדהד את המילים שאמר צ'רצ'יל ב-1940, כאשר בריטניה עמדה בפני האיום של פלישת גרמניה הנאצית.

ג'ונסון הוא אחד התומכים הגדולים יחד עם ארה"ב בכל הנוגע למתן סיוע צבאי לאוקראינה. ג'ונסון הכריז על סיוע צבאי נוסף של 375 מיליון דולר לאוקראינה, כולל ציוד לוחמה אלקטרוני ומערכת מכ"ם נגד טילים.

"אנחנו נמשיך לספק לאוקראינה נשק, מימון וסיוע הומניטרי, עד שנשיג את מטרת ארוכת הטווח שלנו, שחייבת להיות כך כדי לבצר את אוקראינה שאיש לא יעז לתקוף אותך שוב" אמר ג'ונסון בנאום המחמם שהגיע חודש לאחר שג'ונסון פגש את הנשיא וולודימיר זלנסקי ברחובות קייב.

בוריס ג'ונסון מלחמת אוקראינה רוסיה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד