כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברוך דיין האמת

מנהל הבנק שאירח את הרבי בשווייץ הלך לעולמו

הלך לעולמו הרב ר' ישראל זילביגר ז"ל, משכונת גני גאולה בירושלים שהיה מוותיקי תושבי הקהילה החרדית בציריך שבשווייץ וזכה לארח בביתו את הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל. הלווייתו אחר הצהריים בירושלים 

מנהל הבנק שאירח את הרבי בשווייץ הלך לעולמו
הרה"ח ר' ישראל זילביגר ז"ל צילום: אנ"ש בלעטעל

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתו של האי גברא יקירא הרה"ח ר' ישראל זילביגר ז"ל מציריך שבשווייץ והוא בן 83 בפטירתו.

היה אדם חשוב שקבע עיתים לתורה. בציריך שימש כמנהל בנק, עזב את הכול ועלה לארץ לפני בערך כעשור. קבע את תפילתו בבית המדרש הגדול נחלת עקיבא בשכונת גני גאולה בירושלים.

ר' ישראל נולד לאביו בעיר ציריך בשווייץ כבן למשפחת חסידי צאנז שהיגרו בעת מלחמת העולם הראשונה מאושפיצין שבפולין, לציריך שבשווייץ מאימת המלחמה. ר' ישראל גדל במוסדות התורה החרדים בעיר, וזכה להקים בית של תורה וחסד לשם ולתפארת.

ביתו בציריך זכה להיות אכסניה של תורה, כשבביתו היה לן האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל, בדרכו לעיירת הנופש ארוזה, או בחזרה משם לארה"ק. כן זכה ר' ישראל לנסוע רבות לארוזה להסתופף בצל קדשו של הרבי.

לפני מספר חודשים סיפר על הקשר שהיה לו עם הרבי זצ"ל בראיון לגיליון השבועי "אנ"ש בלעטל" של חסידות תולדות אהרן.

ר' ישראל סיפר איך הכול התחיל: "בשנת תשל"ח, בעת שהותו של הרבי בעיירת הנופש 'ארוזה' בשווייץ, שכן ממול מקום האכסניה בית מלון שבה התאכסנו רבים מהחרדים לדבר ה' לאורך התקופה, ובין השוהים במקום הייתי גם אני ומשפחתי. בסעודת שבת בבוקר אכלתי את סעודת השבת עם משפחתי בבית המלון, כשלפתע פתאום, שוד ושבר! בתי הקטנה שהייתה רק בת שלש, החלה להאדים ולהכחיל חלופות... עצם מהדגים נתקע לה בגרונה, והיא התקשתה לנשום... במקום התעוררה מהומה גדולה. הזעיקו את הרופא המקומי, והוא קבע חד משמעית לנסוע באופן מיידי לעיר הקרובה, לבית החולים ויפה שעה אחת קודם..."

"רעייתי שתחי' הצטרפה עם בתי לנסיעה, כשאני טרוד לגמרי עם המקרה הקשה. כיוון ששמעתי שבמקום נמצא אחד מצדיקי הדור, הגעתי במהירות להזכיר את בתי לפני הרבי מתולדות אהרן, ולפליאתי הרבי הרגיעני ואמר שהכול יהיה בסדר בע"ה ואין כלל מה לדאוג".

"בסעודה שלישית ישבתי בעת עריכת שלחנו של הרבי, וברגע שהגיע הזמן ובשמים נראו שלש כוכבים, ביקשתי לקום ולצאת ולברר מה קורה עם בתי. אך הרבי שב והדגיש בוודאות ובבטחה שאין לי מה לחשוש כי הכול כבר בא על מקומו בשלום, ואינני צריך למהר לברר מה קורה".

"אכן שבתי והתיישבתי עד לאחר שולחן הטהור, כשעל אף החרדה הגדולה בטחתי באמונת חכמים בדבריו של הרבי זי"ע. אולם לאחר סיום הטיש כשהלכתי להתקשר, התברר גודל הנס".

"נודע לי שבאותה שעה שבתי עדיין הייתה ברכב בדרכה לבית החולים, כשאני הגעתי להזכיר את עצמי לפני הרבי זי"ע – באותה שעה הילדה הקיאה, והעצם נפל החוצה והיא שבה להכרתה בחסדי ה', כך שבהגיעם לבית החולים לא היה שום צורך ברופאים... כל זה היה כבר ידוע לרבי זי"ע בעת ההזכרה, כשפעל את ישועתה מיד...".

הרבי אך התאונן על כך לאחמ"כ שלא הודיעו לאם שתחי' לפני הנסיעה על כך שברגע שהילדה תחזור לעצמה, לא היה יותר היתר לנסוע, ולכן היה עליהם לרדת מהרכב.

מאותה עת התקשר ר' ישראל לרבי ה'דברי אמונה' בקשר אמיץ בל ינתק במשך כל השנים שרבינו זי"ע שהה בשווייץ, ואף זכה לפתוח את ביתו שבציריך לאכסנייה כשהרבי היה שוהה שם בדרכו חזרה מארוזה, או בדרך למקומות אחרים, היה הרבי את הלילות בביתו. וכן זכה לזכות נדירה אף שהה פעם שבת שלימה בביתו וערך שם את הטישים.

ר' ישראל ציין את את המידות טובות המיוחדות והתרומיות שהרבי היה מעוטר בהם. "כאשר הרבי זי"ע היה עוזב את ביתי ששימש כאכסנייה, היה מודה לי מקרב לב. כמו כן היה מודה גם לנוו"ב שתחי' בעלת האכסניה באופן נפרד".

היום (רביעי) למגינת לב הוא נפטר לבית עולמו וחסידי תולדות אהרן יגיעו ללוותו בדרכו האחרונה.

זכה שכל בניו וחתניו הם תלמידי חכמים, בין חתניו הוא הגאון רבי אפרים רוטשילד מראשי ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד.

מסע הלוויה בשעה 17:00 מבית המדרש 'נחלת עקיבא' ברחוב תכלת מרדכי בשכונת גני גאולה ירושלים לעבר הר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תולדות אהרן ציריך דברי אמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד