כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בש"ס לא נשארים חייבים

מכריז מלחמה! גפני במתקפה בוטה נגד דרעי: "הביא את אוסלו"

בימי ספירת העומר שנוהגים מנהגי אבלות על תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה, עימות הולך ומחריף בין שתי המפלגות החרדיות בכנסת. גפני תוקף את ש"ס: "למה מישהו מעלה בדעתו שאלך עם הטיפשים והרשעים", וסופג בחזרה: "כנראה שהדיוק אצלך התחיל קצת לתעתע"

מכריז מלחמה! גפני במתקפה בוטה נגד דרעי: "הביא את אוסלו"
משה גפני/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות בתוך הסיעות החרדיות עולה שלב, אחרי התקפות שהיו בעיקר בחדרים הסגורים ובתדרוכים עלומים, וזאת על רקע מסיבת יום ההולדת של גפני שבה כיכבו בכירי 'יש עתיד' ונעדרו ממנה כל חברי סיעת ש"ס, גפני מחריף את הטון כנגד שותפו להנהגה החרדית, יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בכנס בו השתתף הערב (חמישי) התייחס חבר הכנסת גפני לדיווחים בימים האחרונים כי הוא עשוי לחבור או לשתף פעולה עם הממשלה ותהה "למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה".

בדבריו הוסיף ותקף את אריה דרעי שהיה שר בממשלתו של יצחק רבין ז"ל: "מי שאומר כל הזמן שאני אלך עם השמאל הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו", כך גפני במתקפה חריפה הערב.

על השותפות עם הליכוד אמר גפני: "הלכנו ארבע פעמים לבחירות, כלום לא השתנה. אנחנו סובלים הכי הרבה כי המשפחות החרדיות, הילדים והיישובים החרדים סובלים הכי הרבה מהממשלה הזו. לא הילדים של מצביעי הליכוד".

גפני חזר בו מההצהרות כי יש להקים ממשלה חלופית גם במחיר פרישה של בנימין נתניהו, ואמר הערב כי הוא מעדיף בחירות, "אם תעמוד בפני הברירה להמשיך את ממשלת הזדון או בחירות - אלך לבחירות", אך הבהיר, "אני לא מתערב בהם, אני לא יכול להגיד לליכוד שהיא המפלגה הגדולה בכנסת את מי הם ישימו בראש המפלגה. אם הם יחליטו שזה מישהו אחר נלך איתו".

דרעי וגפני בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב לדבריו ואמר: "בתחילת השבוע גפני טען שלפיד לא הוזמן ליום הולדת ואז התברר שכן. לאחר מכן אנחנו שומעים על פגישות שנערכות בבית דגל התורה עם 'יש עתיד', מעניין מה הדבר הבא שנשמע. לא מאוחר להגיד טעיתי, ואכן גפני מוזמן ללמוד מדרעי איך מתנהלים מול האנשים שרוצים להרוס את היהדות וכל דבר שבקדושה".

ח"כ משה ארבל מש"ס הגיב ותקף: "מר גפני. כשהכחשת שנפגשת עם שר מיש עתיד במשרדי דגל התורה ובסוף התברר שכן היתה פגישה אמרו לי שהיית נבוך. כנראה שהדיוק אצלך התחיל קצת לתעתע. אז אני כאן בכדי לסייע עם עובדות: דרעי מעולם אבל מעולם לא תמך ולא הצביע בעד אוסלו. ובממשלת השמאל של אהוד ברק אתה היית חבר בקואליציה. מצטער שהעובדות הורסות לך את הסיפורים".

ח"כ אוריאל בוסו הוסיף לעקוץ ואמר: "עוגת יום הולדת אחת הצליחה להחזיר את גפני בחזרה לקידמת במת השמאל, בעבר כבר התבטא גפני מספר פעמים כנגד הימין בועידות שונות ולא השכיל להבין שאין לנו מחנה אחר, את העוגה אמנם לפיד וחברי יש עתיד אכלו איתו בחדר הסיעה ואת החגיגה האמיתית הם חגגו לו אחרי מספר דקות במליאת הכנסת על חוק פיזור הכנסת, כאחות קטנה תנועת דגל התורה צריכה להמשיך כגוש אחד שמוביל הרב אריה דרעי, ולא לחפש את המפריד אלא את המאחד".

משה גפני יאיר לפיד הסכם אוסלו מיכאל מלכיאלי משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד