כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קיבלה איומי מוות

שפכה מרק סלק על השגריר הרוסי ונאלצה להימלט

אישה אוקראינית מילאה את השגריר הרוסי בפולין בדם מזויף במהלך טקס לחללי מלחמת העולם השנייה בפולין ונאלצה לברוח מוורשה לאחר שהמשטרה הזהירה אותה "מאיומי מוות רציניים". כל הנתונים הפרטיים שלה הודלפו בערוצי טלגרם פרו-קרמלין, היא קיבלה שטף של איומים יחד עם תמונות וסרטונים מבעיתים

שפכה מרק סלק על השגריר הרוסי ונאלצה להימלט
השגריר לאחר שספג צבע אדום צילום: צילום מסך

אישה אוקראינית ששפכה על שגריר רוסיה בפולין מרק סלק אדום במחאה על המלחמה באוקראינה, ברחה מבירת פולין לאחר שהוצפה באיומי מוות. העיתונאית אירינה זמליאנה אמרה כי תוך שעות לאחר שמילאה את השגריר הרוסי בפולין, סרגיי אנדרייב ב'מיץ סלק' דמוי דם במהלך יום השנה לחגיגת סוף מלחמת העולם השנייה, היא הוצפה באיומים ברשתות החברתיות.

זמליאנה אמרה ל'דיילי מייל': "נראה שהרוסים מוכנים להרוג בשביל השגריר שלהם שהיה מוכתם מעט בבורשט כי הוא עמד קרוב אלי. יש לי אלפי הודעות איום. מעולם לא ראיתי התקפה כה מסיבית על חיי". היא הוסיפה כי בשעות הראשונות לאחר התקרית, כל הנתונים הפרטיים שלה, כולל מספר דרכון, כתובת באוקראינה, מספר טלפון, מייל וכל חשבונות המדיה החברתית פורסמו בערוצי המדיה החברתית הרוסיים בטלגרם.

בהודעות שפורסמו נכתב כי יש "להשמיד אותה" וכעת האישה מקבלת איומים קבועים במוות, כך דווח ה'דיילי מייל'. רבים מהודעות השנאה כוללות תמונות מבעיתות. היא אמרה: "מישהו מתקשר כל שלוש דקות ממספר לא ידוע, מייל מגיע כל דקה, כל ההודעות נתקעות הטלפון חסר תועלת. ו-25,000 בוטים נרשמו באינסטגרם שלי תוך כמה שעות".

לאחר שדיווחה למשטרה על האיומים היא אמרה שנאמר לה כי 'המצב חמור'. "פרסמה אתמול בפייסבוק שנאלצתי לעזוב את ורשה, כי זה יכול להיות מסוכן עבורי שם, מעולם לא חשבתי שאני אצטרך לברוח פעמיים".

השגריר אנדרייב התעמת עם מפגינים כשניסה לציין את יום הניצחון - כניעת גרמניה הנאצית ב-1945 - בטקס צבאי בבירת פולין. הוא נחסם מלהיכנס לבית הקברות על ידי קהל שהניף בפניו דגלי אוקראינה וקרא 'פשיסט', ואז אנשים החלו לזרוק עליו חפצים. שר החוץ של פולין זביגנייב כינה את התקרית כ"מצערת", שר הפנים מריוש קמינסקי אמר כי "הכעס מאחורי המחאה מובן". קמינסקי הוסיף כי השגריר הוזהר שלא להגיע לבית העלמין בגלל הזעם הרב כלפיו.

כזכור שגריר רוסיה בפולין סרגיי אנדרייב, הותקף בצבע אדום "דמוי דם" שהתברר כמרק סלק על ידי תומכי אוקראינה בפולין במחאה נגד המלחמה. הוא הותקף ב-9 במאי, אז מציינים ברחבי רוסיה ובשגרירויות בעולם את יום ניצחון הצבא האדום על הצבא הנאצי בסוף מלחמת העולם השנייה. המפגינים מנעו מהשגריר ואחרים להניח את הפרחים בבית הקברות. המפגינים נשאו דגלי אוקראינה וקראו לעברו "פשיסט" ו"רוצח", חלקם היו לבושים בסדינים לבנים מרוחים בדם, המסמלים את הקורבנות האוקראינים של מלחמת רוסיה. גם אנשי הפמליה והמאבטחים התמלאו בצבע אדום. שוטרים שהגיעו למקום סייעו לשגריר ולשאר חברי המשלחת שלו לצאת משם.

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין סלק צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד