כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מלחמת אש דת השערה"

הרבי מסאטמר על מירון: "ניסו להשתלט על המקום"

האדמו"ר מסאטמר שיבח את אותם אלו שמסרו נפש להגיע למירון למרות ההגבלות שהיו השנה "ראו את הכוח של מלחמת אש דת, את המלחמה של רבי שמעון בר יוחאי, השוטרים ברחו משם וראו כי הם אינם יכולים לשלוט שם". האזינו להקלטה

הרבי מסאטמר על מירון: "ניסו להשתלט על המקום"
הרבי מסאטמר במירון בשנת תש"פ צילום: ארי ק.

האדמו"ר מסאטמר התייחס בעריכת שולחנו בל"ג בעומר לנעשה השנה בהילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון לצד ההגבלות ומסירות נפש של המתפללים להתפלל ליד הציון דבר שלא היה ניתן השנה.

הרבי התבטא במהלך דברי התורה ואמר: "כשמביטים על מה שהתחולל בעשרים וארבע שעות האחרונות באתרא קדישא מירון, מדובר למעשה במקום היחיד מתוך המקומות הקדושים הידועים בארץ ישראל שעדיין נמצא בידי שומרי תורה ומצוות ששומרים עליו, אך הם (מדינת ישראל) ניסו להשתמש באסון המר שאירע לפני שנה וחיפשו להשתלט על המקום שהמוני יהודים עולים בו לשפוך שיח לפני בורא כל עולמים במשך מאות שנים, כשבפנים יש בחינה של יום כיפור ובחוץ של שמחת תורה. שבועות ארוכים היו נוסעים כדי להיות בל"ג בעומר במירון, וכאן ניסו עם ה"הבה נתחכמה לו" לחבל בכך".

"אכן אירע אסון מר ונוראי, יהודים יראים ושלמים נלקחו מאיתנו באופן נוראי" אמר הרבי בכאב, "אך אם היו נעמדים על כך שיהודים יתאספו כראוי כפי שהיה עד כה, ושלא נגיע לאסונות ומכשולות ניחא, אך לא זה הייתה מטרתם וראו זאת. הם פשוט לא יכולים להביט בקדושה של בני ישראל שבאמונה גמורה עולים לתנא ר' שמעון כדי להתקשר בו, והם רוצים לקחת מהמקום את כוח הקדושה ואת כל ההרגשים שיש לבני ישראל אל המקום הזה, ואת כוח החיים של להתקשר לצדיקים מהדורות הקודמים".

את דבריו סיים הרבי "ב"ה רואים את המסירות נפש אצל בני ישראל שמאז ומקדם לא עושים איתם פשרות, שיצאו במאות אוטובוסים בלי לדעת עם יגיעו או לא יגיעו, ועצרו במרחק רב מהמקום וצעדו שעות ארוכות",

"וב"ה ראו את הכוח של מלחמת אש דת, את המלחמה של רבי שמעון בר יוחאי, וּבְמִלְחֶמֶת אֵשׁ דַּת הַשַׁעְרָה, וְחֶרֶב הוֹצֵאתָ מִתַּעְרָהּ, שָׁלַפְתָּ נֶגֶד צוֹרְרֶיךָ, ואלו (השוטרים) ברחו משם וראו כי הם אינם יכולים לשלוט שם, ואכן, אותם יהודים שכל השנה אינם נהנים מהם, הם שהצליחו במסירות נפש לגרש אותם מן המקום, מבחינת של "לא ירעו לא ישחיתו בכל הר קדשי"".

הרבי מסאטמר ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד