כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מפגן תמיכה ענק בישראל

עשרות אלפים צבעו את ניו יורק בכחול לבן

מצעד התמיכה המסורתי בישראל חזר לרחובות העיר ניו יורק, לאחר הפסקה בת שלוש שנים בשל הקורונה. המצעד נערך על ידי המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק תחת הסיסמא "כולנו ביחד", בצל התגברות האנטישמיות בניו יורק ואירועי הטרור בישראל

עשרות אלפים צבעו את ניו יורק בכחול לבן
ראש עיריית ניו יורק בצעדה צילום: באדיבות המצלם

ניו יורק לבשה בגדי חג, כאשר מצעד התמיכה המסורתי בישראל חזר לרחובות העיר לאחר הפסקה בת שלוש שנים בשל הקורונה. המצעד נערך על ידי המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק JCRC - NY תחת הסיסמא "כולנו ביחד", בצל התגברות האנטישמיות בניו יורק ואירועי הטרור בישראל.

במצעד צעדו עשרות אלפי איש ובהם שרים מישראל, לצד חברי כנסת מהימין והשמאל, כמו גם, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, והקונסול הכללי של ישראל, אסף זמיר. לצד האורחים מישראל, לקחו חלק במצעד בכירים אמריקאים ובהם מושלת העיר ניו יורק, ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, וחברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטיים, וכן, רבנים, אישי ציבור ואמנים ידועים.

מצעד התמיכה בישראל מתקיים מידי שנה בשדרה החמישית בניו יורק מאז שנת 1965. בעקבות הקורונה, המצעד התקיים בשנתיים האחרונות באופן וירטואלי. השנה, לאחר הפסקה ארוכה, יהודי ארה"ב שבו להביע תמיכה ברחובות ניו יורק בישראל וצבעו את מנהטן בכחול לבן.

גדעון טיילור, מנכ"ל JCRC-NY שארגנו את הצעדה: "חזרנו לחגוג עם ישראל לאחר הפסקה בת שלוש שנים בעקבות הקורונה שהותירה אותנו הרחק מישראל. צעדנו ברחובות מנהטן והכרזנו בקול ברור על מחובותינו לישראל. ראינו התכנסות של הקהילה היהודית מכל הקצוות, של הקהילה היהודית. כמו גם אמריקאים אחרים שאכפת להם מישראל. וזה מראה יפה".

קאת'י הוקול מושלת ניו יורק אמרה במצעד: "אנו צועדים וחוגגים את יום השנה ה-74 להקמתה של ישראל, אני גאה לצעוד יחד עם הקהילה היהודית בניו יורק כדי לחגוג את הידידות האיתנה שלנו, ניו יורק היא ביתה של הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל ואני מצפה להצמיח את מערכת היחסים הדינמית בין ניו יורק לישראל הנמשכת כבר שנים רבות".

רייצ'י טורס, חבר קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית אמר במצעד: "בשנתו ה-58, למצעד התמיכה בישראל, זאת ההזדמנות לתושבי ניו יורק מכל הרקעים להתאחד בתמיכתם בישראל. אני מצטרף השנה למצעד שמארגנים -JCRC-NY ונרגש עם חזרתו של האירוע העוצמתי הזה".

לינדה לי, חברת מועצת ניו יורק אמרה: "לאחר הפסקה של שנתיים עקב נגיף הקורונה, אני שמחה שסוף סוף אוכל להצטרף למצעד התמיכה בישראל באופן אישי. הגיוון במצעד הוא הגאווה של קווינס וניו יורק, וזה תמיד תענוג לראות כל כך הרבה אנשים בעלי דתות, רקע ואמונות פוליטיות שונים מתכנסים כדי להראות את התמיכה שלהם בישראל. היום הזה משמש לנו הזדמנות להתאחד ולבנות גשרים בין הקהילה היהודית הגדולה ביותר במדינתנו לבין קהילות ברחבי העולם".

הפגנת תמיכה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד