כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צרות בקואליציה

ח"כ ביטון מודיע: מפסיק להצביע עם הקואליציה

"לא אצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון בממשלה": יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ מיכאל ביטון בהצהרה דרמטית על רקע הרפורמות בתחב"צ ובחקלאות: "אני מקבל החלטה קשה וכל מה שכואב לי זה על העניים" | צפו

ח"כ ביטון מודיע: מפסיק להצביע עם הקואליציה
מיכאל ביטון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון נוסף ברפורמת התחבורה הציבורית שפוגעת בין הייתר במגזר החרדי לצד יישובי הפריפריה, בסיום הדיון הודיע חבר הכנסת מיכאל ביטון על משבר פוליטי ושהוא צפוי להחרים את ההצבעות עד להודעה חדשה.

בדיון קודם שקיים, הציג ח"כ מיכאל ביטון שורה של דרישות לשינוי הרפורמה, לחדש את ההנחה בערך הצבור וכן ביטוח הסבסוד בערי הפריפריה ואיתן הערים החרדיות. הערים: דימונה, רהט, ערערה בנגב, טבריה, מודיעין עילית, ביתר עילית, אופקים, נתיבות, רכסים ועוד.

במאות אחוזים: כך תשפיע רפורמת התחבורה על הכיס החרדי

חבר הכנסת ביטון דרש לדון על שינויים ברפורמה, שאחרת לא תזכה לתמיכת הוועדה בראשותו. לדבריו הוא דורש לפחות 80% שינויים. אך במשרד התחבורה מסרבים לענות לדרישותיו, לצד דרישות נוספות מול משרד החקלאות.

בדיון הבוקר תקף חבר הכנסת ביטון את משרדי הממשלה, כך אמר "משרד התחבורה כבר שנה שלימה לא סופר את ועדת הכלכלה. מכפילים עלות נסיעה בישובי פרפריה, פגעו בערך הצבור", על הפגיעה בחרדים אמר "שתי ערים חרדיות מייקרים להם ב 300% את העלות. זו לא רשעות?".

בסיכון הדיון הודיע ח״כ ביטון כי הוא יחרים את הצבעות הקואליציה עד להודעה חדשה, "אני נאלץ לקבל החלטות", אמר "מיידית אבטל את דיוני ועדת הכלכלה הכל מבוטל", תוך שהוא מוסיף: "אני מתכוון לא להצביע עם הקואליציה, למעט הצבעות אי אמון אולי בהמשך גם את זה לא. זה לא פוליטי", הדגיש ביטון שהבהיר "לא אצביע עם הקואליציה, אולי גם אצביע נגד חוקים".

נציין כי הקואליציה מתנהלת בין כה ללא רוב, וכעת היא נמצאת בעמדת מיעוט עד שיצליחו לרצות את חבר הכנסת ביטון שדורש שינויים ברפורמת התחבורה ורפורמת החקלאות, או לדחות את הרפורמה עד להבאת התקציב בכנס החורף הבא.

מיכאל ביטון תחבורה ציבורית רפורמה ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד