כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין מחילה

המורה שנפצע "לעולם לא אסלח למשטרה על שלא נכנסה"

מורה שנפצע בטבח בחודש שעבר בטקסס, אמר שלעולם לא יסלח לרשויות אכיפת החוק על שהמתינו יותר משעה כדי לעצור את היורה שרצח 19 תלמידים ושתי מורות. "להם היה אפוד מגן, לי לא היה כלום, לא אסלח להם"

המורה שנפצע "לעולם לא אסלח למשטרה על שלא נכנסה"
ארנולפו רייס המורה שנפצע צילום: צילום מסך

ארנולפו רייס, שאושפז לאחר שנורה פעמיים במהלך הטבח ב-24 במאי בבית הספר היסודי בטקסס על ידי פסיכופט בן 18, דיבר על הכעס שלו כלפי המשטרה במהלך ראיון לרשת ABC, הוא תיאר את הרגשתו על כך שהשוטרים עמדו בחוץ אפילו כשהתלמידים התחננו לעזרה בקריאות חוזרות ונשנות למוקד 911.

"אחרי הכל, אני כועס יותר ויותר, כי יש לכם אפוד חסין כדורים. לא היה לי כלום, לא היה לי כלום", אמר רייס בבכי בראיון לתוכנית 'בוקר טוב אמריקה', "אתם אמורים להגן ולשרת, אין תירוץ למעשיכם". בבית הספר נרצחו באותו יום 21 בני אדם, ביניהם 19 ילדים.

תגובת המשטרה לירי היתה נוראה, המשטרה מתמודדת עם ביקורת קשה על רקע גילויים על העיכוב של השוטרים ומהלכים אחרים שביצעה המשטרה, השוטרים נסוגו כאשר החמוש, סלבדור ראמוס בן ה-18, ירה לעברם, שוטרים המתינו יותר משעה לגיבוי, עד ששני שוטרי משמר הגבול פרצו לכיתה שבה ראמוס היה סגור עם תלמידים בהם ירה למוות.

המורה סיפר כי כשהתחיל הירי הילדים התחילו לשאול מה קורה. "אמרתי להם שאני לא יודע מה קורה, אבל בואו ניכנס מתחת לשולחן, כנסו מתחת לשולחן ותתנהגו כאילו אתם ישנים".

הרוצח ראמוס נכנס לבית הספר דרך דלת חיצונית בשעה 11:33 והחל מיד לירות לתוך חדר 111 וחדר 112 - שתי כיתות המחוברות באמצעות חדר חדר שירותים, רייס נורה פעמיים, כשכדור אחד פגע בזרועו וכדור שני פגע בגבו. הוא נפל על הרצפה והחליט, "גם אני אתנהג כאילו אני ישן".

בחדר 112, אמר רייס כי תלמיד התקשר למשטרה ואמר "אנחנו כאן, אנחנו כאן" רייס אמר כי היורה קם מאחורי שולחנו, "והוא הלך לשם, והוא ירה לשם שוב".

ילדים בשני החדרים הסמוכים התקשרו ל-911, תלמיד אחד בחדר 111 התקשר בשעה 12:19, ושתי דקות לתוך השיחה שלוש יריות נשמעו, המטלפן ניתק את השיחה. לבסוף פרצו שני שוטרים ממשמר הגבול ועשו סוף לטבח.

ירי טקסס משמר הגבול טבח בבית ספר ירי בבית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד