י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ממשלה על הקצה

אורבך בוחן תמיכה בפיזור הכנסת; הלילה פגישה נוספת עם בנט

נפתלי בנט משקיע מאמצים כבירים כדי להחזיק את הספינה הטובעת מעל המים וצפוי להיפגש הלילה פעם שלישית עם חבר מפלגתו ניר אורבך שמאותת כי בכוונתו לשבור את הכלים. אורבך שוקל לתמוך לפחות בטרומית בפיזור הכנסת כדי לזעזע את הימניים שאולי יחברו לממשלה חלופית

אורבך בוחן תמיכה בפיזור הכנסת; הלילה פגישה נוספת עם בנט
בנט בישיבת ממשלה צילום: Yoav Ari Dudkevitch/POOL

בפעם השלישית היום (ראשון), צפויים להיפגש הלילה ראש הממשלה נפתלי בנט עם חבר מפלגתו ניר אורבך שקרוב מאוד לקבל החלטה האם לפרוש מהקואליציה ולהביא להקמת ממשלה חלופית או בחירות לכנסת ה-25.

אורבך ובנט נפגשו לפגישה קצרה הבוקר, בשעות הצהרים נועדו פעם נוספת, וייפגשו שוב הלילה, כשלאורך היום נועד אורבך גם עם השרה איילת שקד וסגן השר אביר קארה, וכל זאת כשלאורך היום שמר אורבך על שתיקה תקשורתית.

אורבך היום יוצא מפגישה עם בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

אורבך בוחן אפשרות כי יתמוך בהצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית במטרה להביא לסחרחורת פוליטית ולהקמת ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית, בנט דורש ממנו להמתין עוד כמה ימים במטרה להביא לפרישתם של חברי הכנסת הסוררים ג'אידה רינאוי זועבי ומאזן גנאים שכלל לא מתרגשים מהאיומים והלחצים כלפיהם ומצהירים שלא יתפטרו ויהי מה.

נכון לשעה זו, גם זועבי וגם גנאים מסרבים להתפטר מה שמחריף את האפשרות כי הממשלה תסיים בקרוב את ימיה, כשהקרב העיקרי ניטש כרגע סביב תפקיד ראש ממשלת המעבר, האם יהיו אלו אנשי השמאל שיפרקו את הממשלה ואז בנט ישמור על התפקיד עד לאחר הבחירות או שיהיה זה ניר אורבך שייתן את האצבע ה-61 לפיזור הכנסת ויכניס את יאיר לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר עד להקמת ממשלה חלופית לאחר הבחירות.

בינתיים נראה שמבין השניים המאמצים מתמקדים דווקא ברינאוי זועבי. לפי דיווח הערב, ביממה האחרונה מקבלת חברת הכנסת העצמאית - הצעות לתפקידים באקדמיה, ברשויות מקומיות ובארגוני חברה אזרחית - ומסרבת לכולן. ראש מפלגתה 'מרצ' ניצן הורוביץ דחה למחר את פגישתו עמה ובקואליציה מנסים להפעיל עליה לחץ דרך בני משפחתה וקרוביה. בינתיים ללא הועיל.

ח"כ מיכאל ביטון בראשות ועדת הכלכלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גם בגזרתו של חבר הכנסת מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה לא שקט. הח"כ אמנם הודיע כי יצביע אמון בממשלה וכן בעד תקנות יו"ש, אולם לגבי שאר החוקים הודיע שייעדר או יתנגד. ביטון מנהל מאבק עיקש נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי ונגד שר האוצר אביגדור ליברמן שמבקשים לייקר משמעותית את תעריפי התחבורה הציבורית ביישובי הפריפריה שמי שייפגעו מההתייקרות יהיו השכבות החלשות והמשפחות העניות שמתניידות באמצעות התחבורה הציבורית.

ביטון מתבצר בעמדתו ומתעקש על ביטול הרפורמה ואומר: "לבקשת רוה"מ לפיד, גנץ וליברמן חיכיתי שבועיים. רוה"מ יזם שני דיוני עומק ברפורמה. אנשי האוצר, מנכ"ל רוה"מ, אני התייצבתי. מיכאלי לא באה ואסרה על אנשיה לבוא". לכן הודיע ביטון בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "מחר אצביע בעד חוק איו"ש וכנגד אי אמון. לא אהיה זה שיפיל . העניים יכולים לחכות גם חוקים יכולים לחכות".

ניר אורבך נפתלי בנט משבר קואליציוני מיכאל ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד