כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בנאום מרחוק

זלנסקי מבקש מהיהודים לעזור לאוקראינה מול רוסיה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם בפורום העולמי של הוועד היהודי האמריקאי בוידאו, וקרא לסייע לאוקראינה בנשק התקפי ובסנקציות נגד רוסיה כדי "להתגבר על השנאה הרוסית" לכל האוקראינים ו"האנושות בכלל"

זלנסקי מבקש מהיהודים לעזור לאוקראינה מול רוסיה
הנשיא זלנסקי נואם צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי פנה למשתתפי הפורום העולמי של הוועד היהודי האמריקאי, והבהיר שהכוח המניע של רוסיה במלחמה נגד אוקראינה הוא "שנאה". זלנסקי ציין כי ב-12 ביוני, רשימת הילדים שמתו במהלך המלחמה גדלה ב-24 שמות ל-287 אנשים: מותם של ילדים אלו אושר במריופול הכבושה, ביניהם שתי תינוקות שנולדו השנה ומתו יחד. עם הוריהם מתחת להריסות בית הטיל מטוס רוסי פצצה.

"תגידו לי למה כל זה קורה ב-2022? זה לא שנות ה-40. איך יש רציחות המוניות, עינויים, ערים שרופות, מחנות סינון שהצבא הרוסי הקים בשטח הכבוש, שדומים למחנות ריכוז נאציים, להפוך מציאות?".

"ובמקביל, רוסיה מקווה שהיא לא תהיה אחראית לכל הרוע הזה, לכל ההתקפות הברבריות האלה על בנייני מגורים, על בתי חולים, על כנסיות. רוסיה עדיין חזקה מספיק כדי לקוות להמשיך במלחמה נגד אוקראינה, נגד העם, להמשיך להתעלם מתגובת העולם".

זלנסקי פנה ליהודים, "אני יודע שאתם עוזרים למדינה שלנו ברצינות רבה, אבל אני מבקש מכם להכפיל את המאמצים לעצור את שנאת רוסיה - שנאת האנושות. השנאה היא הכוח המניע שממשיך את המלחמה הרוסית נגד אוקראינה ונגד החירות, שנאה לאוקראינה, לתרבות ולהיסטוריה של אוקראינה". זלנסקי ציין שלמרות האירועים הנוראיים בעבר, אוקראינה נשארה אדיבה ופתוחה, תוך שמירה על המגוון התרבותי.

"רוסיה שורפת אפילו את כנסיות הפטריארכיה של מוסקבה, הורסת את מבני הקהילה היוונית באוקראינה, מדכאת את הטטרים של קרים בחצי האי קרים הכבושה, והורסת את האנדרטאות העם היהודי". עוד אמר, כי "טילים רוסים פגעו בבאבי יאר בקייב, ארטילריה רוסית פגעה בחנוכייה בדרוביצקי יאר ליד חרקוב. ​​ההצהרות האנטישמיות הגלויות של שר החוץ הרוסי גרמו לשערורייה ברמה עולמית", אמר זלנסקי.

זלנסקי סיים "בואו נסיים את המלחמה הזו, נביס את שנאת רוסיה בשם הילדים שנהרגו על ידי הצבא הרוסי ולמען עתידם של מיליוני ילדים". הפורום העולמי של הוועד היהודי האמריקאי הוא אחד הפורומים המשפיעים ביותר והמקדמים באופן פעיל פתרונות להגנת אוקראינה.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד