כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדמי ימיו

הד"ר החרדי שפיתח קוקטייל לקורונה הלך לעולמו לאחר מחלה קשה

ד"ר זאב זלנקו, הרופא האמריקאי שזכה לתשומת לב ארצית כשפיתח קוקטייל תרופות לחולי קורונה, הוכנס ליחידה לטיפול נמרץ בימים האחרונים והיה במצב אנוש, היום הוא הלך לעולמו | לפני כמה ימים התבטא: "אם אצטרך לעזוב את העולם, אני מקבל את רצון השם"

הד"ר החרדי שפיתח קוקטייל לקורונה הלך לעולמו לאחר מחלה קשה
ד"ר זאב זלנקו ז"ל צילום: ברסלב גלובל

רופא חרדי מניו יורק, ד"ר זאב זלנקו שנאבק זמן מה עם מחלת הסרטן, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 49. בסרטון שפרסם לאחרונה הוא הודיע ​​כי נמצא גידול בחדר הימני העליון בלבו, כשמעל הגידול יושב קריש דם. ד"ר זלנקו אמר בימים האחרונים: "הנחישות שלי לעזור לאנושות, לאנשים הפגיעים, התמימים וההגונים להתגבר על החושך והמגיפה הנוראה הזו שבאה עלינו מעולם לא הייתה חזקה יותר", אמר והוסיף, "ואם אצטרך לעזוב את העולם, אני מקבל את רצון השם".

הרופא התפרסם בעבר לאחר שטען כי מצא תרופה לקורונה. לטענתו תרופה נגד מלריה יכולה להתאים גם לנגיף הקורונה. הרופא ולדימיר זלנקו, הנמנה על חסידות חב"ד, תועד בעבר בסרטון באנגלית, שבו הוא פונה לנשיא דאז דונלד טראמפ ומציע לו טיפול אפשרי לקורונה. בסרטון סיפר ד"ר זלנקו כי באמצעות השיטה שלו הוא טיפל במאות בני אדם שחלו בנגיף הקורונה בקריית יואל החסידית בניו יורק, וכי תוצאות הטיפול היו מוצלחות ביותר.

ד"ר ולדימיר זלנקו ז"ל קידם את השימוש בתרופה נגד מלריה, הידרוקסיכלורוקווין בשילוב עם אזיתרומיצין, עבד שנים רבות בקרית יואל בניו יורק. זלנקו עמד בחזית המאבק בפוליטיזציה של מגיפת הקורונה, הוא טיפל בהצלחה בחולי קורונה בשלבים הראשונים של המגיפה והציל רבים מהם ממות לחיים.

מטעם משפחתו נמסר, "בצער עצום אנו מודיעים על פטירתו של ד"ר ולדימיר זאב זלנקו, ד"ר זלנקו היה רופא, מדען ופעיל למען זכויות רפואיות שנגע בחייהם של מיליוני אנשים, חלקם ניצלו בזכותו היותו רופא, ועוד הרבה קיבלו השראה מדבריו, הישגיו בתחום הרפואה חסכו מיליונים והקנו לו מועמדות לפרס נובל, והערצה של נשיא ארה"ב, ובקרב מנהיגים בולטים אחרים בעולם".

יהי זכרו ברוך.

ד"ר ולדימיר זלנקו קרית יואל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד