כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מודעות זה חשוב

מתן כהנא מתרברב: "החרדים יודעים שאני ירא שמים"

לאחר שסגן השר מתן כהנא נשאר ללא מפלגה שתואיל לקלוט אותו, כשע"פ הפרסומים אחראים לכך, אלו הח"כים החרדים שהשפיעו על כחול לבן, כעת מנסה סגן השר לשדר אופטימיות, לטענתו, הוא נמצא בקשר עם מפלגות נוספות וכי לא מוטרד מהחרם נגדו החרדים יודעים שאני ירא שמיים" טוען

מתן כהנא מתרברב: "החרדים יודעים שאני ירא שמים"
מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"ראו שאני טהור!": סגן שר הדתות מתן כהנא לא מוטרד מהחרם המגזרי נגדו, לדבריו: "החרדים יודעים שאני ירא שמיים."

את האמירה המנותקת הזו אמר היום (רביעי) מתן כהנא בראיון לאפי טריגר בגלצ.

כהנא, שכיהן כשר הדתות בממשלת בנט לפיד מהווה סדין אדום לחרדים, זאת לאחר מספר מהלכים אותם הוביל ושכוונו נגד הציבור החרדי, ובראשם רפורמת הכשרות, מהלך שהיה פוגע אנושות בצביון היהודי בא"י.  

יש לציין שהביקורת כלפי השר לשעבר (סגן השר כעת) היה גם מבית, במכתב שהוציאו בזמנו, בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי, תקפו בחריפות את רפורמת השר, שלטענתם, "כהנא מחויב למפלגות שרוצות להפריד את הדת היהודית ממדינת ישראל".

"אנו קוראים לרה"מ ולכל הח"כים, להצביע נגד רפורמת הכשרות, שלא מוזילה את הכשרות ולא מיטיבה עם הצרכנים ויש בה רק פגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל" כתבו רבני הציונות

עוד הוסיפו כי "השר שמע את ההשגות שלנו ולא שינה דבר ממהות התוכנית, שמטרתה להרוס את הרבנות הראשית לישראל".

בנוסף לכל אלו, לכהנא יש לאורך הקדנציה בממשלה האחרונה, רצף התבטאויות כלפי הציבור החרדי, שאולי אף הוסיפו להרגשה של הציבור, כי כהנא, במהלכיו מכוון נגדם. 

אחת מהן הייתה בתגובה להצעת אי אמון שהגישו הסיעות החרדיות בסוף שנה שעברה אשר במהלכה תקף כהנא בחריפות: "נגמרו הימים שאתם דורכים על הציונות הדתית – אנחנו לא פחות מקפידים על ההלכה ואנחנו לא פחות יראי שמים." 

האמירות הללו מצטרפות לנאומו בדיון שהתקיים בזמנו על השבעת הממשלה, בו המשיך כהנא לחבוט במפלגות החרדיות: "התפללתם אי פעם בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? תתביישו לכם", הטיח כהנא בנציגים החרדים.

כזכור, לאחר התפרקותה של ימינה, כהנא עצמו נשאר (בשלב הזה) ללא מפלגה שתואיל לקלוט אותו, וזאת על אף המגעים שניהל מול "כחול לבן ותקווה חדשה".

ע"פ דיווחים שונים, אחראים לכך הם המפלגות החרדיות שפנו במסרים למפלגת "כחול לבן" לבל יצרפו את כהנא לשורותיהם - "אם אתם מכניסים את מתן כהנא למפלגה שלכם, אנחנו לא אתכם" הבהירו ח"כים חרדים למקביליהם בכחול לבן. 

כאמור, כהנא עושה הכל ע"מ שבממשלה הבאה לא יצטרך לצפות בה ממסך הטלוויזיה, וממשיך לנהל מגעים עם כל מפלגה שתהיה מוכנה לקלוט אותו, אך בד בבד, האמירה הבוקר של סגן השר כי "החרדים יודעים שאני אדם ירא שמיים, אני לא מודאג מהנקודה הזאת", מראה על ניתוק מוחלט מהמציאות, הגורמת לתהייה על חוסר מודעות עצמית ממנו סובל כהנא".

 

מתן כהנא חרדים מפלגות חרדיות פוליטי מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד