כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חוזרים לעבוד

מאות עובדים ירדנים לענף המלונאות והבניין בישראל

משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה מהצד הישראלי והרשות הכלכלית של עקבה מהצד הירדני, חתמו על הסדרים להחזרת העובדים הירדנים המורשים לעבוד באזור העיר אילת בענף המלונאות וכן בענפי הבניין, התעשיה והשירותים, בהתאם להיקפי המכסות שהיו בתוקף עד להתפרצות מגפת הקורונה

מאות עובדים ירדנים לענף המלונאות והבניין בישראל
חוף הים באילת צילום: משרד התיירות

משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה מהצד הישראלי והרשות הכלכלית של עקבה מהצד הירדני, חתמו היום על הסדרים להחזרת העובדים הירדנים המורשים לעבוד באזור העיר אילת בענף המלונאות וכן בענפי הבניין, התעשיה והשירותים, בהתאם להיקפי המכסות שהיו בתוקף עד להתפרצות מגפת הקורונה וזאת בהתאם להחלטות הממשלה.

בהתאם לכך, החל מה-1.8 יגיעו 2,000 עובדים ירדנים לענף המלונאות וכן 300 עובדים ירדנים לענפי הבניין, התעשייה והשירותים יחזרו לעבוד באזור אילת על בסיס כניסה ויציאה יומית דרך מעבר רבין, תוך ביטול חובת הלינה באילת שנקבעה בשל מגבלות הקורונה.

סמנכ"ל מז"ת במשרד החוץ עודד יוסף אמר כי "פרויקט העובדים הירדנים באילת הינו אחד מפרויקטי הדגל האזרחיים ביננו לבין ממלכת ירדן. זהו צעד נוסף המסמן התקרבות ביחסים עם שכנינו מעבר לגבול. אנו שמחים על שיתוף פעולה זה ומקווים להרחיבו בעתיד".

ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, עו"ד עינבל משש מסרה כי "רשות האוכלוסין וההגירה רואה חשיבות רבה בהצלחתו של פרויקט העסקת העובדים הירדנים באזור אילת, תוך שמירה על מימוש זכויותיהם ותנאי ההעסקה שלהם, ומברכת על החזרה לשגרה ולמתכונת כניסת העובדים כפי שהיתה נהוגה לפני התפרצות הקורונה".

אילת ירדן קורונה בתי מלון עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד