כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תקדים שמסדיר ההילולא לדורות"

בניגוד לדעת העירייה: ביהמ"ש מאפשר קיום ההילולא של שטפנשט

לאחר שעיריית תל אביב הערימה קשיים על קיום ההילולא השנתית של מוסדות שטפנט, בית המשפט מאמץ את תביעת המנהלת של שטפנשט, ובהסכמה עם עיריית ת"א, ההערכות להילולא תהיה כסדרה ללא הפרעות ועיכובים | עו"ד יורם שפטל: "תקדים שמסדיר את ההילולא לדורות"

בניגוד לדעת העירייה: ביהמ"ש מאפשר קיום ההילולא של שטפנשט
שטפנשט צילום: בחדרי חרדים

דרמה בבית המשפט בת"א: בית המשפט אימץ את תביעת המנהלת של שטפנשט דבר שיאפשר לקיים את ההילולא ממחר בערב (שלישי) כ תמוז ולמחרת ביום ד כ"א תמוז, כסדרה.

התביעה הוגשה זאת לאחר שעיריית ת"א לא איפשרה את ארגונה התקין של ההילולא, בטענה כי הוא מהווה "מכשול" לציבור. עו"ד יורם שפטל, שייצג את מוסדות שטפנשט, הגיב: "קיבלנו 99 אחוז מתביעותינו וזה תקדים שמסדיר את ההילולא לדורות". 

עו"ד שפטל

ראש העיר אלעד ישראל פרוש שנכח בדיון אמר: "מאז הקורונה מנסים להצר צעדי ההילולות של הצדיקים דבר המהוה פגיעה חמורה בחופש הדת והפולחן'. 

הרב אברהם יעקב סלמון, מגיש העתירה, הדגיש לשופטת את חשיבות ההילולא בעיני רבבות משתתפים. 

כאמור בית המשפט קיבל את בקשת מארגני ההילולא ובהסכמה עם עיריית ת"א הערכות ההילולא תהיה כסדרה ללא הפרעות ועיכובים.

בבית המשפט 

כזכור בשבוע שעבר שגרה עיריית תל אביב יפו מכתב למנהלת שטפנשט כי השנה לא תתקיים ההילולא: "בחנו את בקשתכם לקבלת היתר. כפי שהובהר בשנה שעברה, אין בידינו להיעתר לבקשה, בשים לב למיקומו של תוואי דרך ציבורית המיועדת לרווחת הציבור הרחב; להיעדר נימוק באשר לאינטרס הציבורי שבקיום המכשול – בדגש על מתן הבהרות באשר להכרח שבהצבת המכשול וקיום האירוע דווקא במיקום המבוקש, אל מול חלופה של עריכתו במקום ייעוד המותאם להתכנסויות ואינו כרוך בהצבת מכשול".

לטענת המארגנים כל ניסיון להגיע להידברות מולה עלה בתוהו מה שהוביל כאמור את המארגנים לפנות לבית המשפט בו פסק השופטת למתן היתר לקיום ההילולא.

עיריית תל אביב שטפנשט הילולא בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד