כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חמום מוח

סודות מהבית הלבן: ראש הסגל דחף את איוונקה טראמפ

ג'ארד קושנר טוען בספר חדש כי ראש הסגל לשעבר של טראמפ, ג'ון קלי, דחף את איוונקה טראמפ בבית הלבן בשעת זעם, וחושף כי הוא אף נקלע לעימות עם פקידים סינים בעת ביקור טראמפ בבייג'ינג ב-2017 סביב מזוודת הקודים הגרעיניים. קלי מכחיש את ההאשמות

סודות מהבית הלבן: ראש הסגל דחף את איוונקה טראמפ
יועץ הנשיא ג'ארד קושנר צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בספר זיכרונות שעתיד לצאת, ג'ארד קושנר טוען כי ראש הסגל של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ג'ון קלי, נתפס בבית הלבן כבריון בעל התנהגות מכוערת, לאחר שדחף פעם את אשתו, איוונקה טראמפ, לאחר שיצא מפגישה בחדר הסגלגל. קלי מכחיש את ההאשמה.

"יום אחד הוא בדיוק יצא מפגישה שנויה במחלוקת בחדר הסגלגל", כותב קושנר. "איוונקה הלכה במסדרון הראשי באגף המערבי כשחלפה על פניו. לא מודעת למצב הנפשי הלוהט שלו, היא אמרה, 'שלום, צ'יף'. קלי דחף אותה מהדרך, היא לא נפגעה, ולא עשתה עניין גדול מהמריבה, אבל בזעם שלו קלי הראה את אופיו האמיתי".

בספרו קושנר כותב שכשעה לאחר מכן, קלי ביקר במשרדה של איוונקה בקומה השנייה של אגף המערבי כדי להציע את מה שהוא מתאר כ"התנצלות שהיא קיבלה". באימייל תגובה לתיאור התקרית של קושנר, כתב קלי: "אני לא זוכר משהו כמו שאתה מתאר".

"לא יעלה על הדעת שאי פעם אדחוף אישה. בלתי נתפס. לעולם אל יקרה", כתב קלי. "לעולם לא יעשה משהו כזה בכוונה. כמו כן, לא זוכר שאי פעם התנצלתי בפניה על משהו שלא עשיתי. הייתי זוכר את זה".

קושנר, לעומת זאת, כותב כי ג'ולי רדפורד, ראש הסגל של איוונקה טראמפ, נפגשה עם איוונקה טראמפ ושמעה את קלי מתנצל, "זו הייתה הפעם הראשונה והיחידה שהצוות של איוונקה ראה את קלי מבקר בפינה שלהם בקומה השנייה של האגף המערבי", הוא כתב.

הוושינגטון פוסט פרסם קטעים מזיכרונותיו של קושנר, שאמור להתפרסם ב-23 באוגוסט. קלי היה מתוסכל מהזוג קושנר שלדעתו נראה נחוש לעקוף את סמכותו. בספר הזיכרונות שלו, קושנר מתאר את קלי כמי שמשבח את איוונקה באופן פרטי תוך שהוא מרעיף עליה בפומבי "מחמאות שהיא ידעה שאינן כנות".

"אז הגנרל בעל ארבעת הכוכבים היה קורא לצוות שלה ללשכתו ומגדף ומפחיד אותם בגלל בעיות פרוצדורליות טריוויאליות שהמערכת הנוקשה שלו יצרה לעתים קרובות", כתב קושנר. הוא היה מתייחס לעתים קרובות ליוזמות שלה כמו חופשת משפחה בתשלום וזיכוי מס לילדים כאל "פרויקטי המחמד של איוונקה".

קושנר מספר על תקרית נוספת בבייג'ינג ב-2017 שבה קלי נקלע לריב עם פקידים סינים לאחר שגורם ביטחוני סיני ניסה למנוע מהעוזר הצבאי של טראמפ להצטרף לנשיא בפגישה עם מזוודת הקוד הגרעיני, תיק העור שמכיל את הקודים הגרעיניים ומלווה את הנשיא לכל מקום.

הניסיון של הסינים להתערב במזוודה הגרעינית, כותב קושנר, "היה הפרה דיפלומטית מדאיגה". הוא גם מתאר את קלי כתוקפני מדי, ומנצל את הרגע כדי להצהיר על סמכותו על הסינים, קלי קלט בחטף את הקטטה ומיהר לכיוון הפתח, תפס את הקצין הסיני בצווארו והצמיד אותו לקיר", כותב קושנר. 'אתם גסים', הוא צרח. 'העם הסיני גס רוח! זה נורא! ככה לא מתייחסים לאורחים שלכם!' פקיד סיני מיהר פנימה, הבין את טעותו של קצין הביטחון, והתנצל מאוד. אבל קלי הסתער, החרים את הפגישה והשאיר כיסא ליד הנשיא ריק בצורה בולטת".

ג'ארד קושנר הבית הלבן דונלד טראמפ איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד