כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקרבות הפנימיים יוצאים החוצה

בנט נגד יועציו: "ממורמרים שעסקו בקנאה, ורכילות"

יועציו של בנט לשעבר כך נראה, מנסים לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ. לפי דיווח ב'הארץ' במוסד חשדו כי היועצת לשעבר שמרית מאיר הדליפה מידע ממבצע בטחוני רגיש ואף שקלו לפתוח נגדה בחקירה פלילית. בנט פרסם הודעת הבהרה שיבח את יועציו ותקף את יועציו שפועלים נגדה ונגדו

בנט נגד יועציו: "ממורמרים שעסקו בקנאה, ורכילות"
נפתלי בנט בלשכתו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

דיווח באתר 'הארץ' הצליח לעורר את הקרבות בלשכת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, בעקבות דיווח על הדלפות ביטחוניות עליה אחראית לכאורה היועצת המדינית שמרית מאיר, ראש הממשלה החליפי בנט יוצא בפומבי נגד שניים מיועציו אותם הוא מאשים כי הם עוסקים ברכילות במקום לעשות את עבודתם.

לפי הדיווח ב'הארץ', במוסד חשדו כי היועצת המדינית שמרית מאיר שפרשה חודשים לפני סיום כהונתו של בנט הדליפה מידע ביטחוני על מבצע חריג של המוסד שהתקיים באותם ימים, כאשר בפועל מאיר לא נחשפה לתוכן המבצע החריג שהתנהל בזמנו, כשבפגישה שהתנהלה בקרב גורמים ביטחוניים עם ראש הממשלה הוצע לחקור את היועצת מאיר בחקירה פלילית.

בכתבה מתארים עוד כמה עימותים שהתנהלו בלשכה בין אנשי טל גן צבי, ראש המטה והדובר המדיני מתן סידי לבין שמרית מאיר, ואף דווח כי במהלך העימותים ניסה נשיא המדינה יצחק הרצוג לתווך בין הצדדים, אך לאחר שהבין את עומק הקרבות הוא משך את ידו מניסיונות התיווך.

בתגובה לדיווח ב'הארץ' שבר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט שתיקה ממושכת ויצא למתקפה נגד אנשי לשכתו לשעבר שבינתיים הספיקו לפרוש מתפקידם, בנט שיגר הודעה משותפת עם ראש המוסד דוד ברנע בה גיבה את היועצת המדינית מאיר והאשים את היועצים האחרים.

בהודעה המשותפת נכתב: "ראש המוסד מעולם לא האשים את שמרית מאיר, או אף אחד אחר בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנט בהדלפה, ומעולם לא ביקש מראש הממשלה בנט לערוך כל בדיקה ביחס לפעולה המדוברת. להיפך, ראש המוסד, בתיאום עם ראש הממשלה, פעל על מנת להחצין את הפעולה מסיבות מבצעיות נדרשות".

‏בנט הוסיף מטעמו כי "האירועים המתוארים כאן לא אירעו. כתבה זו היא קשקוש מוחלט. שמרית מאיר לא הדליפה ידיעה על הפעולה. ראש המוסד לא פנה לראש הממשלה לחקור. כל פעולותיה של שמרית מאיר, בתקופת כהונתה כיועצת הבכירה של ראש הממשלה בנט, נעשו על דעתו המלאה ולבקשתו והיא תרמה רבות להצלחות המדיניות והביטחוניות של ממשלת בנט".

‏עוד הוסיף בנט וגיבה את מאיר "שמרית מאיר הייתה יועצת מדינית מצוינת, שסייעה לראש הממשלה בנט להביא את ההישגים המשמעותיים, וביניהם: מניעת הוצאת משמרות המהפיכה מרשימת ארגוני הטרור; ‏בניית מערכת יחסים קרובה עם ממשל ביידן".

בהודעה תקף בנט את שניים מיועציו אותם הוא מאשים בהדלפה, "רה"מ לשעבר נדהם מאסופת הרכילויות בכתבה זו, שמקורן בשני יועצים ממורמרים, שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה".

נפתלי בנט הדלפות שמרית מאיר עיתון הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד