כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הורים שכולים, יתומים ואלמנות

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בתאונות: נהג ללא רישיון ואיבד שליטה

שתי תאונות דרכים קטלניות התרחשו אתמול. האחת בנואיבה שבסיני, טנדר שהוביל קבוצת תיירים ישראלים לעבר מעבר טאבה בחזרה לישראל נקלע לתאונה ושניים מיושביו נהרגו | בתאונה נוספת סמוך למחלף קרית גת נהרגו שלושה בני אדם | הותרו השמות לפרסום 

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בתאונות: נהג ללא רישיון ואיבד שליטה
זירת התאונה בכביש 6 צילום: איחוד הצלה

אסון התאונה בסיני: הלילה (שישי) הותרו לפרסום שמותיהם של שני הישראלים שנספו בתאונה הקטלנית בנואיבה שבסיני, בדרכם חזרה ארצה. ההרוגים הם יובל קשת, בת 24 מחיפה ומשה מתן לוזון, בן 25 מפתח תקווה.

משפחתו של מתן מסרה: "המומים, כואבים ומחכים שיחזירו אותו אלינו כדי שנוכל להיפרד ממנו בפעם האחרונה". משפחתה של יובל מסרה: "אנחנו לא מעכלים את האסון שפקד אותנו. אנחנו לא מבינים מה קרה, זה אובדן שפשוט לא נתפס".

מתן, בן זקונים, הותיר אחריו שתי אחיות ושני הורים. הוא למד בפנימיית בויאר בשכבת "נגב" ושב לפנימייה כמדריך. אמו, מזל, סיפרה: "לבעלי הייתה הרגשה מוזרה ואז שמענו שהייתה תאונה בסיני. זה לא נתפס, אני לא מאמינה שזה הבן שלי. שהוא לא פה. אתמול הוא דיבר עם אבא שלו ואמר לו שממש כיף שם, הוא כל כך נהנה. הוא היה החיים שלי, ילד בובה עם החיוך הנצחי שלו".

זירת התאונה בסיני. צילום: משה שכטר.

אחת מחברותיה מחברותיה של יובל ע"ה הגיבה למותה הטראגי ושיתפה בתחושותיה: "אני לא נושמת, איזו בחורה מדהימה את יובל. כמה רגישות, חמלה, אנושיות וראיית הטוב היו בך. אני יודעת מקרוב שנגעת בכל כך הרבה אנשים, בכל כך הרבה חניכות וחניכים. זה לא נתפס בגלל. אבדה ענקית. הלב שלי שבור בשביל החניכים והחניכות שכל כך אהבו אותך".

בתאונה נפצעו חמישה ישראלים נוספים שהועברו בסיוע צה"ל ומגן דוד אדום לטיפול רפואי בבית החולים יוספטל באילת. מדוברות מד"א נמסר כי צוותים של מגן דוד אדום חברו לאמבולנסים מצרים שהגיעו למעבר טאבה לאחר שנפצעו בתאונת דרכים בסיני בשעות הצהריים וכי חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח יוספטל 5 פצועים, בהם בת 23 במצב בינוני עם חבלת בטן ו-4 קל, בת 29, בן 26, בת 24 ובת 23.

ההרוגים והפצועים בתאונה הם מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים. איתן מורן, מנכ"ל האגודה לקידום החינוך והבעלים של בויאר, אמר בשיחה עם כאן חדשות: "מנהלת הפנימייה נמצאת עם הפצועים בסורוקה. אנחנו עם צוותים מקצועיים, שחלקם הגיעו לבית הספר בשל האירוע והם מעדכנים את המדריכים. מחר נפתח את הפנימיה לכל חניך שירצה להגיע. ליבנו נשבר, אנחנו עם המשפחות, נתמוך ככל שנוכל".

משרד החוץ מסר אתמול בשעות הערב: "לצערנו היום, בשעות אחרי הצהריים, נהרגו שני אזרחים ישראלים בתאונת דרכים בנואיבה שבסיני, הודעה נמסרה למשפחות. בנוסף להרוגים, נפצעו 5 אזרחים בדרגות שונות, כולם בהכרה מלאה ולא נשקפת סכנה לחייהם. המחלקה לישראלים בחו"ל, יחד עם הקונסול במצרים, עושים מאמצים לסייע בפינוי הפצועים ובהבאת המנוחים לישראל".

תאונה קטלנית בכביש 6 - שלושה נהרגו במקום

בתאונת דרכים שהתרחשה שעות לאחר מכן בכביש 6, סמוך למחלף קרית גת לכיוון דרום, נהרגו שלושה בני אדם בהתנגשות שני כלי רכב. שניים מההרוגים הם בכירים בחברת ICL, לשעבר 'כימיקלים לישראל': ענת טל, בת 49, נשיאת חטיבת מוצרים תעשייתיים, וניצן משה, בן 50, סמנכ"ל בכיר לתפעול גלובלי. ענת הותירה אחריה בעל, ארבעה ילדים, ואת הוריה ואחיותיה. ניצן הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים וזוג הורים.

זירת התאונה בכביש 6. צילום: איחוד הצלה.

ההרוג השלישי הוא תושב הפזורה הבדואית, עלי אל אטראש, בן ה-24. לפי החשד, הוא נסע במהירות מופרזת, סטה מהנתיב, עף באוויר מעל התעלה המפרידה בין הנתיבים ונחת בעוצמה על רכבם של צמד הבכירים בחברת ICL, לשעבר 'כימיקלים לישראל'. עוד עלה מהחקירה כי הוא לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, ולפני כשנה נתפס נוהג וזומן לדיון, שאמור היה להתקיים בחודשים הקרובים.

מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי, סיפר מהזירה כי "מדובר בתאונת דרכים מזעזעת. ראינו שני כלי רכב מעוכים. ברכב שהיה בשוליים נלכדו גבר ואישה בשנות ה-40 וברכב השני על הכביש נלכד נהג הרכב גבר כבן 30. ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם". 

תאונות דרכים תאונה קטלנית סיני כביש 6 תאונה חזיתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד