כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חבר המושבעים קבע

קונספירטור חויב לשלם 4.1 מיליון דולר להורים של ילד שנרצח

אלכס ג'ונס חויב לשלם פיצויים בסך 4.1 מיליון דולר להוריו של ילד בן 6 שנהרג בירי המוני. כך הודיע ​​חבר מושבעים בטקסס לאחר טענות כוזבות כי ירי המוני בהיסטוריה של ארה"ב היה "מתיחה ענקית"

קונספירטור חויב לשלם 4.1 מיליון דולר להורים של ילד שנרצח
בית ספר: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מייסד אתר חדשות Infowars, אתר קונספירטיבי מלא בקונספירציות חלקן הזויות, אלכס ג'ונס, חויב לשלם פיצויים בסך 4.1 מיליון דולר להוריו של ילד בן 6 שנהרג בירי המוני בבית ספר סנדי הוק, בקונטיקט ארה"ב, כך הודיע ​​אתמול (חמישי) חבר מושבעים באוסטין טקסס, לאחר טענות כוזבות של תיאורטיקן הקונספירציה הימני, כי הירי ההמוני בית הספר היסודי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב ב-2012, היה "מתיחה ענקית" שיצרה "גיהנום חי" עבור המשפחה.

הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק התרחש ב-14 בדצמבר 2012 בניוטאון שבקונטיקט, ארצות הברית, ובמהלכו נרצחו 27 בני אדם. הרוצח, אדם לאנזה בן ה-20, רצח תחילה את אמו בביתה ולאחר מכן 20 ילדים בגילאי חמש עד שבע ושישה מבוגרים ואז ירה בעצמו.

למרות שג'ונס הודה השבוע בבית המשפט שהירי לא היה מתיחה אלא "אמיתי במאה אחוז", השופטת המחוזית מאיה גוארה גמבל, ציינה את הנזק הרב שנגרם מהערותיו של מייסד האתר 'אינפוווארס' - וכיצד דבריו הובילו לשנים של התעללות בהורים של סנדי הוק, במיוחד הוא רדף את ניל הסלין וסקרלט לואיס, הוריו של ג'סי לואיס, בן שש, תלמיד כיתה א' שנרצח בטבחו, והם אלו שתבעו אותו בסכום של 150 מיליון דולר, אך חבר המושבים פסק על 4.1 מיליון דולר.

ג'ונס טען כי הירי ההמוני בכלל המצאה של ארגונים שרוצים לאסור על אזרחי ארה"ב להחזיק בנשק, הוא הביא תאוריות מופרכות שכל הילדים שכביכול נרצחו בכלל חיים במקום אחר, ולא היה שום ירי בבית הספר, ג'ונס החזיק אתר פופולרי מאד בארה"ב שם פרסם את כל ההזיות שלו, ומסתבר שלסחורה שלו היו הרבה אנשים. ג'ונס חזר בו בסופו של דבר מהטענות הכוזבות שלו על הירי בבית הספר ב-2019, והאשים את הצהרותיו ב"סוג של פסיכוזה".

החלטת חבר המושבעים, מגיעה יום אחד בלבד לאחר שנחשף בבית המשפט כי הצוות המשפטי המייצג את ג'ונס שלח בשוגג את תוכן הטלפון הסלולרי שלו לעורך דין המייצג את ההורים. הטעות לכאורה הביאה את עורך הדין מארק בנקסטון להאשים את ג'ונס בשקר תחת שבועה, כשהעיד שלא היו לו הודעות טקסט הקשורות לטבח בסנדי הוק.

במהלך דיוני חבר המושבעים, עורכי דינו של ג'ונס ביקשו משפט חוזר בשל כך, ודרשו מבנקסטון למחוק את נתוני הטלפון שהם מסרו, השופט לא אישר, וכך ג'ונס הפסיד במשפטו מהר יותר. ג'ונס חויב בעבר לשלם הוצאות משפט של עשרות אלפי דולרים למשפחות שתבעו אותו. תשע משפחות תבעו אותו במהלך השנים.

ארה''ב טבח קונספירציה חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד