כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחכה לתשובה

ההצעה של דרום קוריאה - לצפון בתמורה לפירוק מגרעין

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול הציע לפיונגיאנג סיוע כלכלי אם המדינה תנקוט בצעדים משמעותיים לקראת סיום תוכנית הגרעין שלה | הוא גם קרא להדק קשרים עם יפן ולהתגבר על מחלוקות היסטוריות עם יפן "למען עתיד משותף"

ההצעה של דרום קוריאה - לצפון בתמורה לפירוק מגרעין
הגבול בין צפון לדרום קוריאה צילום: Pixabay

דרום קוריאה תסייע בשיקום משמעותי של כלכלת צפון קוריאה אם ​​היא תנקוט בצעדים לקראת פירוק מנשק גרעיני, כך אמר נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול בנאום ביום שני. "אנו ניישם תוכנית בקנה מידה גדול לאספקת מזון, מתן סיוע להקמת תשתית לייצור, שדרוג של החשמל, ונבצע פרויקטים למודרניזציה של נמלים ושדות תעופה כדי להקל על הסחר", אמר יון בהתייחסו לסיוע לפיונגיאנג.

"אנחנו גם נעזור לשפר את הייצור החקלאי של צפון קוריאה, נספק סיוע למודרניזציה של בתי החולים והתשתיות הרפואיות שלה, ונבצע יוזמות שיאפשרו השקעה בינלאומית ותמיכה כספית", הוסיף, ואמר שתוכניות כאלה ישפרו באופן באופן משמעותי את חיי צפון קוריאה.

בשבוע שעבר, הסוכנות הממשלתית של צפון קוריאה ציטטה את אחותו של המנהיג קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג, שאמרה כי התפרצות הקורונה החלה עקב עלונים מחוברים לבלונים שנכנסו למדינה מדרום קוריאה. עלוני התעמולה שהרגיזו את צפון קוריאה.

ככל שהיחסים עם שתי המדינות מתדרדרים, נראה כי צפון קוריאה הסלימה את ההכנות לניסוי נשק גרעיני לראשונה מאז 2017. מבחינה טכנית שתי המדינות נותרו במלחמה מאז המלחמה ביניהן בין השנים 1950-1953, שהסתיים בהפסקת אש ולא בהסכם שלום.

יון, פוליטיקאי שמרן שנכנס לתפקידו במאי האחרון, היה צפוי לנקוט עמדה נחרצת יותר נגד פיונגיאנג בהשוואה לנשיא הקודם מון ג'ה-אין, הוא נאם בטקס לציון סיום השלטון הקולוניאלי היפני בחצי האי הקוריאני ב-1945, וגם קרא להתגבר על מחלוקות היסטוריות למען עתיד משותף.

יון אמר שיפן הפכה לשותפתה של דרום קוריאה בהתמודדות עם איומים על החופש העולמי וקרא לשפר במהירות את היחסים עם טוקיו בהתבסס על הצהרה משותפת משנת 1998 בין שתי המדינות. "כאשר יחסי קוריאה-יפן מתקדמים לעבר עתיד משותף וכאשר המשימה של זמננו מתיישרת, בהתבסס על הערכים האוניברסליים המשותפים שלנו, זה גם יעזור לנו לפתור את הבעיות ההיסטוריות", אמר יון.

דרום קוריאה צפון קוריאה נשק גרעיני יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד