כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קום והתהלך בארץ • לחוות את הגולן ביממה אחת

עונת בין הזמנים חלפה לה, ואתם עדיין מעוניינים בטיול מקיף בגולן? • מומחי הנופש של 'טלחופש' מתכננים לכם מסלולים ואטרקציות מיוחדות, בשילוב מושלם לחובבי המסלולים, כולל מפל סער ונחל שניר – החצבני, צוק מנרה וטיפים למסעדות טובות בסביבה • טיול מהנה

צילום: סגווי קל דעת
צילום: סגווי קל דעת

הגעתם לצפון ולא יודעים היכן להתחיל? מחפשים מסלולים עם עדיפות למים ולא יודעים היכן? מעדיפים אטרקציות ללא הוצאות? הכתבה הבאה, באדיבות אתר 'טלחופש', מיועדת בשבילכם, ובה נתמקד בשני מקומות הקרובים אחד לשני: נחל סער ונחל שניר המוכר יותר בכינויו "החצבני".

שני המסלולים הללו יחדיו צפויים למלא שעות רבות של חוויה והוצאת מרץ לבני הנעורים, ומחזות טבעיים ייחודיים המחדדים את ההכרה הטבעית שלנו הנאמרת מדי שבת בתפילת הבוקר, "מה רבו מעשיך השם".

כדי שנהיה רעננים ושבעים במשך היום קבלו את המלצתנו לארוחת בוקר ב מסעדה כשרה למהדרין, את המסלולים הללו נשלב יחד עם רכיבה על סגווי בגולן או עם עליה ברכבל לצוק מנרה, הכל קרוב ונגיש, ובסיום היום העמוס לשבת למנגל משפחתי, או לאתר מסעדה מקומית זולה, שמוכרת מגש פיצה משפחתי או כמה מנות פלאפל ושווארמה כשרות למהדרין, כך שלבסוף לא יצאתם עם נזקים כבדים…

בואו נתחיל, סעו בזהירות:

צילום: קפה קפה שדי תרומותצילום: צילום: קפה קפה שדי תרומות
צילום: קפה קפה שדי תרומות

קפה קפה שדי תרומות – מקום הבילוי המושלם עבורכם בדרכים.
קפה קפה שדי תרומות מציע חוויה קולינרית עשירה ומפנקת הכוללת תפריט משודרג וייחודי תוך אירוח בגן המפנק או בבית הקפה הממוזג והאופנתי. כך או כך – זה המקום להתרווח, לאכול ולהתרענן.

בתפריט המסעדה המשודרג תוכלו למצוא בין היתר: סלטים טריים, פסטות, פיצות, סנדוויצ'ים, דגים טריים. ולסיום, מגוון מנות אחרונות שישאירו אתכם עם טעם של עוד..

סניף שדי תרומות הממוקם 5 דקות מבית שאן, על כביש 90, מתהדר בכשרותו המהודרת והינו המקום המושלם שמשאיר חותם על ביקורכם בדרך לצפון. בין אם אתם משפחה זוג או קבוצה.

בקפה קפה שדי תרומות צוות מקצועי, מיומן, אדיב ובעל תודעת שירות גבוהה במיוחד שמבטיח לעשות את המיטב ע"מ שתיהנו מהשהיה במקום.

טלפון להזמנות: 04-6584648

ימי ושעות פעילות: א – ה : 7:45 – 24:00 ו : 7:30 – 15:00 מוצ"ש : חצי שעה אחרי צאת השבת עד אחרון הלקוחות.

ובנוסף 10% הנחה למציגים קופון מאתר 'טלחופש'.

טיול סגווי במושב אלוני הבשן שברמת הגולן
חברת "קל-דעת" מזמינה אתכם לטיולי סגוויי בשטח, בשבילי עפר, ביער המקיף את מושב אלוני הבשן שבמזרח הגולן. הטיולים מודרכים על ידי ד"ר דובי הדר (ממייסדי מושב אלוני הבשן), מדריך טיולים ותיק ומרצה לידיעת הארץ. על גבי כלי הסגווי המיוחדים המותאמים לרכיבה בשטח, תצאו ביחד לסיור, שלא נאמר "ריחוף", בין הנופים הפסטורליים של צפון רמת הגולן. במהלך הדרך תפגשו את החי והצומח של האזור, תנשמו עמוק את נופי ארץ בראשית ותשמעו סיפורים מרתקים על אודות ההיסטוריה של הגולן ומושב אלוני הבשן. תודות למזג האוויר המיוחד של המקום, והרוחות המנשבות בו, "קל-דעת" הינה אטרקציה קרירה ונעימה אף בחודשי הקיץ החמים ביותר.

המסלול של "קל-דעת" מתחיל בתדריך ואימון קל להכרת אופן הרכיבה בסגוויי. אל דאגה, מדובר באחד הכלים הנוחים והידידותיים ביותר למשתמש. הסגוויי הינו כלי רובוטי מתוחכם וממוחשב, אשר קורא את תנועות הגוף ומכוון את עצמו בהתאם לרצון הרוכב. בתוך מספר שניות תתרגלו (ותתמכרו) לחוויה. המסלול מתחיל בתוך המושב וממשיך דרך "גן הצליל הרוח". זהו גן מעניין מאוד שמתקניו מופעלים על ידי הרוח ובידי אדם. במקום משחקי אקוסטיקה ושלל הפתעות. לאחר מכן, יוצאים מהשער האחורי של היישוב ל"ריחוף" עם הסגווי ביער המקיף את אלוני הבשן. הסגוויי של "קל-דעת" הוא סגוויי שטח. שלא כמו "אחיו העירוני" (המוכר לכם אולי מסיורי הסגוויי במרכז הארץ), סגוויי שטח הינו "כלי קרבי" שמתמודד היטב גם עם שבילי עפר בלתי שגרתיים. במהלך הרכיבה, תוכלו להכיר את היער הטבעי והמקורי של הגולן. יער המורכב מאלוני תבור, אלון מצוי ואלון תולע. אם יתמזל מזלכם, תפגשו גם את חיות הבר שמסתובבות ביער (תנים, זאבים, שועלים ועוד).

שיאו של המסלול – תצפית עוצרת נשימה המשקיפה אל הנוף מזרחה אל מרחבי הבשן ההיסטורי.

במהלך המסלול, תשמעו אודות ההתיישבות בגולן בעבר ובהווה והקמת מושב אלוני הבשן. תוכלו לשמוע על ה"באר הסודית" שנחפרה במיוחד עבור אלוני הבשן וממנה שותים היום כמעט כל תושבי הגולן. ד"ר דובי הדר, מדריך ומרצה ללימודי ארץ ישראל מזה למעלה מ-30 שנה, יעשיר עבורכם את החוויה עם הסברי טבע ונוף, מורשת קרב, ועוד. וחשוב לציין המקום הינו שומר שבת וממוקם בתוך ישוב דתי.

להזמנות: 050-8875507 04-6850525

ובנוסף 10% הנחה למציגים קופון מאתר 'טלחופש'

צילום: נחל סער באדיבות טלחופשצילום: צילום: נחל סער באדיבות טלחופש
צילום: נחל סער באדיבות טלחופש

בריכות ומפלים
וכעת לאחר שחווינו את הגולן ואת שביליו דרך סגווי נעבור לנחל סער – שהוא מסלול נחמד למשפחות עם ילדים. נקדים ונאמר, עיקר היופי של נחל סער, כמו גם מסלולי המים הנוספים בצפון, הם מיד לאחר עונת הגשמים, כאשר זרמי הנחל חזקים ביותר. זה תענוג לעיניים ורעש לאוזניים… אבל גם כעת המים זורמים, ואם אנחנו ממילא בצפון מדוע שלא נקפוץ לבקר?…

נחל סער, בניגוד לנחלים האחרים, לא אמור לעכב אתכם יתד על המידה. אפשר להגיע לנקודת התצפית במהירות, לקלוט את המרחבים העצומים בראייה בת דקות בודדות, אולם אפשר לטייל באזור הנחל, להקיפו מלמעלה וליהנות מעט יותר.

סיפורו של הנחל, כבר אמרנו, הוא בחורף. גשמים כבדים יורדים בצפון, או אז מתעורר ערוצו של נחל סער מתרדמת הקיץ שלו. מי הגשמים והשלגים המפשירים זורמים בעוצמה רבה בין סלעי הבזלת ונשפכים במפלים גבוהים לבריכות רחבות ידיים. יום חורף בהיר הוא הזמן המושלם למסלול טיול בערוץ הנחל, שמזמין אותנו לצפות במפלי המים ולהתפעל מהם, ואת האמיצים שבינינו להיכנס ולרחוץ בבריכות הרחבות והקרות.

חלקו הראשון של המסלול מתחיל ומסתיים בחניון מפל סער שבכביש 99, וחלקו השני מתחיל ומסתיים בגשר הידידות, סמוך לעין קיניה. סוג המסלול: שילוב של קטעי הליכה (הלוך-חזור) ונסיעה. אופי המסלול מתחלק לשני חלקים. חלקו הראשון בירידה ובעלייה קלילה בשביל נוח ומסודר, וחלקו השני בהליכה מתונה בשבילים צרים על גדת ערוץ הנחל. המסלול חשוף ברובו לשמש.
דרגת הקושי לטיול במסלול, קלה עד בינונית, המסלול מתאים בהחלט למשפחות, אך לא להליכה עם עגלות ילדים. אורכו של כל המסלול כ-3.5 קילומטר, והוא יארך לכם בין 3-2.5 שעות. הכניסה כמובן ללא תשלום וללא הגבלת שעות.

צילום: צוק מנרה צילום: צילום: צוק מנרה
צילום: צוק מנרה

צוק מנרה - חוויה אתגרית בטבע הישראלי
בין ראש פינה לקריית שמונה, בגליל העליון על כביש 90, שוכן צוק מנרה, אשר נפתח למבקרים בשנת 1998, במרכזו הרכבל הארוך ביותר בישראל. מאז פתיחתו משמש האתר כמרכז פעילויות אטרקטיבי לכל המשפחה, במשך כל השנה, הנוף המרהיב הנפרש במעלה רכס הרי נפתלי, מעניק חוויה מדהימה ובלתי נשכחת. תחושה של חו"ל ואוויר ארופאי צלול, סביב הרכבל ישנם אטרקציות נוספות המתאימות לכל גיל.

הנסיעה ברכבל הינה חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת של נופים מרהיבים ושלל צבעים. לאורך המסלול ישנן 3 תחנות עצירה, כאשר בכל אחת מהתחנות ניתן ליהנות מאטרקציות ייחודיות ומגוונות. כמו"כ במקום: מגלשות הרים אקסטרים במסלול באורך 1,200 מ', טרמפולינת בנג'י דום, סנפלינג בגובה 42 מ', אומגה ארוכה ביותר בישראל. ובקיצור המקום המושלם להעביר בו את היום עם נוף ישראל אמיתי ובמחיר שווה לכל נפש.

טלפון לברורים: 04-6905830

ובנוסף 10% הנחה למציגים קופון מאתר 'טלחופש'

נחל סער. באדיבות טלחופשצילום: נחל סער. באדיבות טלחופש
נחל סער. באדיבות טלחופש

הנחל הארוך בירדן
וכעת לנחל שניר – החצבני. זהו הנחל הארוך במקורות הירדן. אורכו 60 ק"מ ושטחו 640 מק"ר, לעומת 24 קמ"ר בנחל דן ו-145 קמ"ר בבניאס. מדובר במסלול המתאים למשפחות, בדרגת קושי קלה, במשך זמן משוער של כשעתיים, וללא תשלום.

ראשיתו של החצבני בוואדי עין קיניה, היורד מהחרמון בסביבות סולטאן יעקוב. הוא עובר במזרחה של בקעת הלבנון כנחל אכזב, ורק ליד חצביה, 20 ק"מ צפונה מאזור טיולנו, הוא הופך לנחל איתן בזכות עיינות נפע אל-חצבני, הנובעים באפיקו. בקיץ באים רוב מימיו ממעין אל וזאני.

כיצד מגיעים לנחל? מכביש מספר 99 המוביל מקרית שמונה לשאר ישוב. פונים צפונה בכביש לכיוון מעיין ברוך, כמאתיים מטר מהצומת נמצא חניון המעיין, כאשר הטיול בנחל הוא טבעתי ומסתיים באותה נקודה.

המסלול מצריך רק שעה אחת של הליכה, הדרך קלה אך מחייבת הרטבת הרגליים עד הברכיים, בהתאם לכך יש להצטייד בנעליים מתאימות.

הנחל וגדותיו הם שמורת טבע סגורה, ורק השביל הותר בינתיים למעבר. לכן אסור לסטות מן השביל, ובמיוחד אסור ללכת בתוך מי הנחל, הן מטעמי בטיחות והן מטעמי שמירת טבע. בסיום המסלול יש שיט אבובים במסלול רוגע, ולמעוניינים במסלול סוער.

בשיטפונות החורף הופך החצבני למשך ימים ספורים לגדול במקורות הירדן. המים מגיעים עד גובה גשר הצינורות הנטוי על הנחל, ולעתים אף מכסים אותו. צבע המים אז הוא חום-אפור כשוקולד סמיך, רוחב האפיק גדול כמובן בהרבה, והמראה מרשים ביותר. החצבני מספק בממוצע שנתי כרבע ממי הירדן, רבע נוסף מספק הבניאס, וחצי ממי הירדן מקורם בדן.

אופציה נוספת: נהג שלא השתתף בטיול הרגלי יוכל לאסוף את המטיילים ליד גשר הצינורות, להיכנס בכביש העולה לקיבוץ מעין ברוך, ואחרי כ-1 ק"מ יפנה ימינה (מזרחה) בדרך אספלט משובשת עד קצה הדרך, ושם ייפגש עם המטיילים. אפשר, כמובן, ללכת לאורך אותו מסלול גם בכוון ההפוך, במורד הנחל, אך אין ספק שיפה יותר ללכת במעלהו.

טיול מהנה!

קישורים:
לאתר טלחופש לחצו כאן
ירדן טיול גולן מסלול טלחופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד