כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שורת דרישות לשחרור חיילי האו"ם השבויים

ארגון ג'בהת אל-נוסרה שאחראי לחטיפתם של 45 חיילי צבא פיג'י שלח רשימת דרישות בתמורה לשחרורם של החיילים • הסרה מרשימת ארגוני הטרור, סיוע הומניטרי בדמשק, ופיצוי על הלוחמים שנהרגו בהיתקלות • את הדרישות פרסם הלילה רמטכ"ל צבא פיג'י טיויטוגה • "קיבלתי ערבויות שמצבם טוב; רק חיילי האו"ם יכולים לטפל בו במצב שנוצר"

שורת דרישות לשחרור חיילי האו"ם השבויים
פלאש90

חוטפים, לא טרוריסטים: ארגון ג'בהת אל נוסרה, שאחראי לחטיפתם של 45 חיילי צבא פיג'י שנלקחו בשבי בשבוע שעבר בגבול ישראל וסוריה, גיבש שלוש דרישות בתמורה לשחרורם.

הדרישות הן: הסרה מרשימת ארגוני הטרור של האו"ם, סיוע הומניטרי לחלקים מסוימים בדמשק, ופיצוי על הריגת שלושה מלוחמיו בחילופי האש עם כוח חיילי האו"ם. את הדרישות מסר רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיויטוגה.

אנשי מו"מ מטעם האו"ם הגיעו לסוריה, על מנת לנהל את המשא ומתן מול החוטפים. בתחילת השבוע מסר טיקויטוגה כי מתקיים משא ומתן לשחרור החיילים, והצהיר כי אין שום מידע לגבי מיקומם.

האו"ם פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים הפיג'ים. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב כי לאו"ם דווח כי "החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

טיקויטוגה משוכנע כי החיילים ישוחררו בקרוב, ואמר - "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה, אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת?".

המורדים סוריה חיילים דרישות חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד