כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גם נתניהו מודאג ממכתב סרבני יחידה 8200

קבוצת חיילי יחידת המודיעין היוקרתית הודיעה על סרבנות למילואים • המערכת הפוליטית מגנה מקיר לקיר

גם נתניהו מודאג ממכתב סרבני יחידה 8200
מחשב צהל

סערה על רקע מכתב סרבנים של חיילי המילואים מיחידת 8200. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו עם מסר לחיילי היחידה.

43 קצינים וחיילי מילואים ביחידת המודיעין 8200, חתמו השבוע על מכתב שבו הם מצהירים כי הם מסרבים לקחת חלק בפעולות נגד פלסטינים ולא יתייצבו בעתיד לשירות מילואים בזירה זו. "איננו מסוגלים מצפונית, להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם".

"קיימת תפיסה שהשירות בחיל המודיעין נטול דילמות מוסריות ותורם אך ורק לצמצום האלימות והפגיעה בחפים מפשע, אולם במהלך השירות למדנו כי המודיעין הוא חלק בלתי נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים. האוכלוסייה הפלסטינית, הנתונה תחת משטר צבאי, חשופה לגמרי לריגול ולמעקב של המודיעין הישראלי. לאור זאת הגענו למסקנה שבתור מי ששירתו ביחידה 8200 גם עלינו מוטלת האחריות למצב והחובה לפעול", כתבו.

ראש הממשלה פרסם מסר בדף הפייסבוק שלו: "אזרחי המדינה חבים לכם תודה על שירותכם המקצועי והמסור למדינת ישראל. המשיכו בעבודתכם החשובה כל כך למען ביטחון אזרחי ישראל", כתב ראש הממשלה. אך גינה את המכתב.

גם שר הביטחון, משה יעלון, פרסם הערב הודעה בה הוא מגנה את הסרבנים. "יחידה 8200 מנציחה את קיומה של מדינת ישראל. הניסיון לפגוע בה ובפעילותה, באמצעות קריאה לסרבנות המבוססת על טענות שאינן תואמות את דרכה של היחידה ואת דרכם הערכית של אנשיה, הוא ניסיון נואל ומגונה שמסייע למסעות הדה-לגיטימציה השקריים בעולם נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, על לא עוול בכפם".

"אנשי יחידה 8200 הם מוסריים, ערכיים ומבצעים בצנעה את תפקידיהם המגוונים, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם ובפעילותם החשובה כל כך לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחיה".

השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, התבטא בנושא הערב בתכנית "המטה" ואמר: "זו סרבנות מהסוג האידיאולוגי, אני גיניתי סרבנות מימין ומשמאל והאנשים האלה צריכים להיענש. אם כולם היו מתנהגים כמוהם, מדינת ישראל הייתה קורסת. ההתנהגות הזו היא לא מוסרית בעיניי, לא מצפונית וכך מדינה לא יכולה להתקיים. צריך להעניש אותם בדיוק כמו כל סרבן מצפון אחר. אם אנחנו מדינה מסודרת, לפחות מי שארגן את המכתב הזה צריך לשבת בכלא".

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, שהינו בוגר היחידה כתב: "אני מתנגד לסרבנות וסולד ממנה בכל מאודי. היחידה הזו ופעולותיה חיוניות לא רק לזמן מלחמה אלא דווקא ובעיקר לשלום. כשמדברים על הסדר מדיני וקביעת גבולות מדברים על תחנות התראה ויכולות מודיעיניות כדי לאתר ולבלום את הכוחות הקיצוניים שיעשו הכל כדי לחבל בשלום".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יוני שטבון אמר: "החובה הצבאית אינה עניין פרטי של 'בא לי, לא בא לי'. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה. סרבנות מכל כיוון היא תופעה מגונה שיש להוקיע, ולא משנה באיזה תפקיד אתה ומה עמדתך הפוליטית. כולם חיוניים למערכת, וביטחוננו תלוי בתפקודם. אני קורא להדחתם המיידית של 43 החותמים. בטווח המיידי הצבא יסתדר בלעדיהם, בטווח הארוך הישארותם היא פגיעה קשה בביטחון הלאומי שלנו. חבורת מפונקים שגורמת נזק עצום למדינה. מוכרחים לעצור את הסאגה המסוכנת הזאת ויפה שעה אחת קודם"
נתניהו מודיעין הרצוג סרבנות 8200

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד