כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הראש"ל הגרש"מ עמאר יתמודד לרבנות י-ם

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר הגיש את מועמדותו לכהן כרבה הראשי של ירושלים • החלטתו של הרב עמאר טורפת את הקלפים בפני שאר המועמדים הספרדיים, ביניהם בנו וחתנו של הגר"ע יוסף, ואחיו של יו"ר ש"ס • הבוקר הגיע הרב חיים דרוקמן יחד עם סגן השר אלי בן דהן לביתו של הרב • הדילמה של דרעי: במי תתמוך ש"ס?

הרב עמאר, פלאש90
הרב עמאר, פלאש90

מועמד חדש לרבנות העיר ירושלים: הראשון לציון והרב הראשי לשעבר הגרש"מ עמאר. במשך שבועות התלבטו בבית הרב האם להגיש מועמדות והיום הוחלט שכן, ההחלטה באה לאחר לחצים ובקשות של רבנים רבים שרצו לראות את הרב מכהן בתפקיד רם המעלה של רבה של ירושלים. הבוקר אף נערכה פגישה בבית הרב בהשתתפות הרב חיים דרוקמן וסגן שר הדתות אלי בן דהן.

כזכור אתמול (א) חשף בחדרי חרדים על כך שיו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי בפועל למען בחירתו של הרב עמאר בתוך הגוף הבוחר בירושלים.

יש לציין שבש"ס עדיין לא הוחלט במי לתמוך, ויש לפחות שלושה רבנים הרואים עצמם ראויים לתפקיד, ומקווים לקבל את תמיכת ש"ס: הגר"ד יוסף, רבה של הר נוף, הגר"י דרעי רבה של באר שבע, והגר"מ טולידנו חתנו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

גורמים בש"ס בוחנים אפשרות של תמיכה ברב עמאר, במסווה של סולחה בין חצרות הרבנים. וזאת לאור החשש מהקמת מפלגה חדשה שתגרום נזק לתנועת ש"ס, מה שלא יקרה אם הרב יכהן בתפקיד רשמי.

לבחדרי חרדים נודע גם כי הבוקר הגיע הרב חיים דרוקמן יחד עם סגן השר אלי בן דהן לביתו של הרב, מה שמן הסתם תרם לקבלת ההחלטה.

בהודעת לשכתו של הרב נאמר: "מרן הראשון לציון הגאון רבי משה שלמה עמאר שליט"א החליט להיענות לבקשת רבנים, דיינים, ראשי ישיבות מכל החוגים ולפרנסי העיר ולהגיש את מועמדותו לכהן כרבה הראשי של ירושלים.

"הרב רואה חובה קדושה בהרמת קרנה של הרבנות בעיר הקודש והמקדש, לאחר שנים ארוכות בה לא כיהנו רבנים ראשיים, ומתוך תחושת אחריות כבדה החליט לקבל על עצמו את המשימה, להמשיך ולפעול ביתר שאת לקירוב לבבות ולהפצת תורה בדרכי נועם לכל יהודי על פי מסורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות.

"רב יפעל בכל כוחו להגברת האחדות והשלום בין כל החוגים והצבורים בירושלים, ובאיחוד השורות ביהדות הספרדית הנאמנה".
דרעי עמאר שס רבנות ירושלים מירוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד