כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ב'מרכז העניינים' - גדולי ישראל: דבראל שטאובר

המו"לים נחשפים: איש העסקים הצעיר והממולח שיקם את החינמון ושילב אותו בעסקיו האחרים - בהם גם מסעדה מוכרת

דבראל שטראובר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
דבראל שטראובר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

דבראל שטראובר
מו"ל ומנכ"ל: מרכז העניינים.
גיל: 32
נולד ב: בבני ברק.
מגורים: בני ברק.

דבראל שטראובר, איש עסקים צעיר תושב הר שלום בבני ברק, וחתנו של איש העסקים שלום יוסקוביץ - בעל מפעל לשקיות ניילון, עושה חיל בעסקיו ומו"ל את עיתון 'מרכז העניינים', המחזיק שלושה מקומונים אזוריים: האחד לבני ברק, אלעד, כפר חב"ד, אשדוד, מודיעין עילית ופתח תקווה, עיתון נוסף לאזור ירושלים, ביתר עילית, בית שמש וטלז סטון, ומקומון שלישי בצפון המופץ בחיפה, צפת, עכו, כרמיאל ועוד, והנקרא 'עניינים בצפון' זאת בגלל מקומון וותיק בצפון ששמו זהה לשם הרשת.

למעשה, מופיע העיתון בכל הריכוזים החרדיים בארץ - למעט אזור הדרום.

דבראל החל את עסקיו כבר בגיל צעיר מאוד. את העסק הראשון התחיל ב'קטן' כאשר פרסם עסקים קטנים ב'כלל גלגלי פרסום'.

ברבות הימים רכש את מקומון 'מרכז העניינים' שהיה בחובות גדולים ושקע בשל ניהול כושל. בידיו של שטאובר זינק העיתון לגבהים במהירות, ושינה את תדמיתו הקודמת כעלון פרסומי.

אכפתי ועדין
לדברי חבריו של שטאובר, מדובר באיש עסקים ממולח, היודע לסנכרן את כל עסקיו. שטאובר מחזיק חברה לקד"מים שמספקת שירותים לעסקים. וכך למעשה תומכים וחובקים עסקיו אחד את השני.

לדבראל גם מונופול על לוחות המודעות בריכוזים החרדיים בבני ברק ובירושלים, ואף באזורים שאינם חרדיים.

ידידיו מספרים כי דבראל מעריך מאוד אנשי תורה, ומתבטל לחלוטין בפני גדולי ישראל. פעם בשנה הוא ממריא לעיירת ליז'ענסק יחד עם כל חבריו לתפילה בציונו של רבי אלימלך, כאשר אמירתו המפורסמת 'אדרבה תן בליבנו שנראה כל אחד במעלת חברינו' מתאימה לשטאובר כמו כפפה ליד.

בתפקידו כמו"ל העיתון, הוא מדגיש תמיד ודורש שהכל יהיה על טהרת הקודש, שלא תצא חס ושלום תקלה מתחת ידי העיתון - היוצא לאור בקביעות בימי שני.

מלבד עסקיו בעיתון ובלוחות המודעות, רכש שטאובר גם את חברת גליק לנייר, חברה וותיקה שלאחר הרכישה הורחבה משמעותית. בנוסף, מחזיק דבראל נכסים בירושלים.

דבראל הוא בעל צדקה גדול ותומך במפעלי חסד ותורה רבים. ערך מיוחד שמר אצלי לחבריו ולעובדיו, כולם 'חברים' שלו והוא עובד איתם בעצמו יחד במשרד. אדם שעבד אצלו בעבר מספר ל'בחדרי חרדים' כי "בחיים הוא לא הרים את קולו, תמיד התנהל בעדינות, גם מי שמנהל את עסקיו האחרים הם חברים שלו".

מכריו של דבראל אומרים כי שיקול הדעת הכלכלי שלו נכון וללא סיכונים, "הוא לא לוקה בעיניים גדולות ולא יוצא מהמסגרות אף פעם. כך גם בעיתון, לעולם לא יחרוג ממה שהמסגרת התקציבית מאפשרת לו. תפיסתו בחיים היא שמי שהולך על יותר ממה שיש לו - לא יצליח. אחד הדברים החזקים בחייו היא אכפתיות ורגישות ומסירות לעובדים שברשותו ואכפתיות מעסקיו".

באחרונה אף רכש את מסעדת בית ישראל ברחוב הרב קוטלר בבני ברק, והוא נמנה על זכייני המסעדה המפורסמת.
עיתון חינם מרכז העניינים שבועון דבראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד