כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זעזוע בקואליציה האשדודית: צילקר פרש

צבי צילקר וחברי סיעתו פרשו מהקואליציה המוניצפאלית, עקב טענות להפרת סיכומים מצד ראש העיר יחיאל לסרי

לסרי. צלם: יהודה פרקוביץ
לסרי. צלם: יהודה פרקוביץ

דרמה התחוללה הערב (ד) בישיבת מועצת העיר אשדוד, לאחר שראש העיר יחיאל לסרי הביא לאישור המועצה קיצוץ בסמכויותיהם של חברי המועצה צבי צילקר והלן גלבר מסיעת 'אשדוד שלנו' - בה חבר גם אלי לחמני.

פרישתם של שלושת חברי המועצה מהקואליציה מגיעה בעקבות טענותיהם כי ראש העיר לסרי לא עמד בהסכמים הקואליציוניים. לטענתם, על פי ההסכם צילקר אמור היה להיות אחראי ולקדם נושאים בתמ"א 38. צילקר התלונן כי הוא לא מקבל את הכלים לממש את תפקידו. מאידך, יו"ר הקואליציה עמרם כנפו, טען כי צילקר פלש לתחומים שאינם באחריותו. כך פורסם הערב באתר אשדוד נט.

לפי ההסכם הקואליציוני הלן גלבר קיבלה את תפקיד הממונה על המתנ"סים ועל "הרשות למאבק בהתמכרויות ובאלימות".

במקביל החל תהליך פיצול כפי שסוכם בחברה העירונית לתרבות לשתי חברות נפרדות: החברה למתנ"סים באחריות גלבר והחברה לתרבות בידיו של נציג אחר. ראש העיר פנה לגלבר שתוותר על תיק הגנים והצהרונים וכן על הרשות למאבק בסמים.

כאמור צילקר וגלבר הגישו את התפטרותם הערב.

ממלא מקום ראש העיר עמרם כנפו, שוחח בימים האחרונים עם אנשי מפלגת "אשדוד שלנו' ואמר: "זה הזמן לאחריות ציבורית ושיקול דעת. אנחנו נשמח להמשך שיתוף הפעולה עם צילקר, גלבר ולחמני שהחלו להוביל פעילות מבורכת, כל אחד בתחומו. במידה וחברי הסיעה יחליטו לפרוש מהקואליציה על רקע שינויים נדרשים בתחומי אחריותם, הרי שדלתינו תוסיף להיות פתוחה בפניהם גם בעתיד, לכל שיתוף פעולה לטובת העיר ותושביה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר צילקר: "לסרי מפר הסכם מפורש ביד קשה. לא מתנהג כמצופה. לא היה מנוס אלה לפרוש מהקואליציה. בתפקיד המגיע לנו מכוח הסכם קואליציוני תכננו לפעול ולעזור רבות לתושבים. לצערי לסרי מונע זאת מאיתנו".
אשדוד קואליציה לסרי תפקיד צילקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד