כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מרגי: הסתה פרועה • אייכלר: אנטישמיות

ההסתה בפולישוק • ח"כ יעקב מרגי: "הגיע הזמן שיוצרי תרבות הרייטינג הזול והפוגעני יעצרו לרגע ויעשו חושבים לאן הם רוצים להגיע" • ח"כ מאיר פרוש: "מתריע בפני ערוץ 2 על ההשלכות. לא שונה מההסתה הפלסטינאית" • ח"כ מנחם מוזס: "אפילו המחבלים לא מבדילים בין חרדים לשאינם" • אזולאי: "מילים יכולות להרוג"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

סערה חריפה הבוקר (ג') בציבור החרדי, בעקבות פרסום טקסט מסית חמור במיוחד בסדרת הטלוויזיה הקומית 'פולישוק'.

אחד הדמויות בסדרה מצהירה כי "אני יכול להרוג 8 חרדים באצבעות ככה". יודגש כי יוצרי הסדרה מציינים בסוף כל פרק כי "הסדרה הינה דמיונית לגמרי. ותכניה, אם בכלל, מבוססים על מקרים שקרו במדינות רחוקות שלא קיימות ולא יעלה על הדעת שיש להם איזה שהוא קשר לאדם או אירוע בישראל".

למרות זאת, העובדה שתוכנית מתירה לעצמה לפרסם התבטאות שכזו, חוללה זעם עצום.

ח"כ יעקב מרגי מש"ס אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה כי: "מדובר בהסתה פרועה כנגד ציבור שלם ושלא יאמרו לי כי בשם הסאטירה הכל מותר. שמילים הורגות כבר נוכחנו לדעת".

"הגיע הזמן שיוצרי תרבות הרייטינג הזול והפוגעני יעצרו לרגע ויעשו חושבים לאן הם רוצים להגיע. וכי לא די לנו במה שהחברה שלנו עוברת?"

ח״כ מאיר פרוש הגיב לדברים החמורים: ״באותה מידה שנתניהו מאשים את אבו מאזן שבעקבות דברי ההסתה שלו הפלסטינאים רוצחים בנו, כך על ההסתה בתכנית ׳פולישוק׳ נגד החרדים, אני מתריע בפני ערוץ 2, על ההשלכות של הסתה זו".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בחריפות: "הסאטירה האנטישמית מייצגת את האמת הפנימית של הממשלה הזאת. כל מה שהם לא יכולים להגיד באופן ישיר הם אומרים בצחוק. הם מכינים דעת קהל לשלילת זכות הקיום של החרדים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיב בחריפות: "אפילו המחבלים הרוצחים בנו בימים האחרונים, אינם מבחינים בין חרדי לזה שאיננו. זו אנטישמיות קשה שאם היינו שומעים כמוה בעולם, היו קולות הגינוי מגיעים מכל עבר".

ח"כ דוד אזולאי אומר ל'בחדרי חרדים': "גל ההסתה לא פוסח על תוכניות הבידור בישראל. דווקא בזמן בו העם זקוק לאחדות יש מי שבוחר לפלג ולסכסך בין חלקי העם. חבל שעדיין אנשים לא למדו שגם מילים יכולות להרוג".

מקשת נמסר בתגובה: "פולישוק היא תכנית דרמה סאטירית, אשר כל קשר בינה לבין המציאות מופרך ומקרי בהחלט. גם במסגרת הסאטירה, המסרים שהפרק העביר מנוגדים לחלוטין לאמירות הדמות, וכזכור הפרק מסתיים בקריאה לקירוב לבבות בין חילונים וחרדים. מכל מקום אנו מצרים בפני מי שנפגע מהתכנים, לא הייתה כל כוונה כזו".
פולישוק רייטינג הסתה חרדים הרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד