כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שני עצורים נוספים מצוות הכוננות של איתמר

שני תושבים מרכס הגדעונים באיתמר נעצרו היום בידי משטרת מחוז ש"י בחשד למעורבות באירוע בו נפצעו שני ערבים

איתמר
איתמר

שני תושבי רכס הגדעונים באיתמר, שניהם מתנדבי צוות הכוננות של האזור, נעצרו היום (א') בחשד למעורבות באירוע בו נפצעו שני פלסטינים לפני כשלושה שבועות, כך מדווח ארגון חוננו.

השניים הוזמנו לחקירה במשרדי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, ולאחר שהתייצבו לחקירה נעצרו. חוקרי המשטרה הודיעו כי השניים יובאו מחר בבוקר לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ייוצגו בידי עו"ד מארגון חוננו.

יש לציין כי בשבוע שעבר נעצרו שני לוחמי כיתת הכוננות של איתמר ורכס הגדעונים בחשד למעורבות באותו האירוע. השניים מסרו בגרסתם כי ירו באוויר בכדי לחלץ נהג האמר צבאי שהותקף בידי עשרות פורעים ערבים. רק בעקבות עררים שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון, שוחררו השניים לבסוף לאחר ששהו יומיים במעצר.

מארגון חוננו המייצג את העצורים נמסר הערב בתגובה: "חוקרי מחוז ש"י לא לומדים לקח וממשיכים להתנכל לאנשי כוחות הביטחון. בימים האחרונים אנחנו עדים לנורמת התנהלות שערורייתית של שוטרי מחוז ש"י, החל ממפקד המחוז שנאלץ לפרוש עקב פרשה מביכה, דרך מעצר חברי כיתת כוננות, הכאת שומר ישוב בצורה בריונית, והפעלת מסתערבים במטרה להפליל תושבים ואנשי ביטחון. אנו דורשים לבצע במחוז ניקוי אורוות, ולהפסיק את מגמת רדיפת המתיישבים היהודים".

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה אומר הערב: "מדובר בשערורייה חמורה. אזרחים אשר מקדישים מזמן בהתנדבות לאחר שעות העבודה, בערבים, לילות וחגים מוצאים את עצמם בחדרי חקירות על כך שהגנו על חיילי צה"ל ועל תושבים ישראלים. לא אופתע אם חברי כיתות הכוננות יבחרו שלא לשרת מחשש של חקירות ומעצרים עתידיים בעת מילוי תפקידם. במקום לתת להם את הגיבוי לו הם ראויים, המערכת מתנערת מטובי אזרחיה. אני דורש את שחרורם באופן מיידי וקורא לשר הביטחון ולאלוף פיקוד מרכז לפעול לכך שמקרים מסוג זה לא יחזרו על עצמם".
כיתת כוננות איתמר כוננות צוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד