כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פניה אל עיריית פ"ת: היעדר מעברי חציה במקומות רבים בעיר – סכנת חיים

מנכ"ל "אור ירוק": "על עיריית פתח תקווה לטפל באופן מיידי בנושא ולדאוג להימצאותם של מעברי חציה במקומות בהם יש להם צורך בכדי להגן על הולכי הרגל ועל בטיחותם בכבישים"

פניה אל עיריית פ"ת: היעדר מעברי חציה במקומות רבים בעיר – סכנת חיים

לאחרונה, שיגר תושב העיר פתח תקווה, יוסי בן משה, מכתב אל ראש העיר, עו"ד איציק ברוורמן, בנושא מעברי חציה שלא קיימים בעיר. במכתבו הסביר בן משה כי במקומות רבים ברחבי העיר פתח תקווה אין מעברי חציה למרות שיש רמזור להולכי רגל והמקום עומד בקריטריונים של משרד התחבורה וכן של תחזוקת מעברי החציה הקיימים.

בן משה במכתבו נתן כדוגמא את רחוב הרצל בעיר אשר קיים בו רמזור להולכי רגל והנמכה של אי התנועה, אך לא קיים סימון בכביש של מעבר חציה.

כאשר לא מסומן מעבר חציה במקום בו הוא אמור להיות, הנהגים עלולים שלא לשים לב לכך שעליהם לתת זכות קדימה להולכי הרגל הנמצאים בקרבת מקום. בנוסף, עלולים הרכבים לבלום בפתאומיות כאשר הם מתקרבים למעבר החציה הבלתי מסומן, ולהסתכן בתאונה עם הרכב שנוסע מאחוריהם.

לאחר פניות חוזרות ונשנות אל עיריית פתח תקווה, קיבל בן משה תשובה מאגף התנועה בעיר שהסביר כי הבעיה אשר הציג בן משה היא למעשה אינה בעיה משום שמעברי החציה הבלתי מסומנים עומדים בכל הקריטריונים של משרד התחבורה.

בנוסף צוין בתשובה, כי למרות הבטיחות הקלוקלת שדבר זה יוצר, למעשה על הולך הרגל מוטלת האחריות להיות זהיר יותר לפני חציית כביש ללא מעבר חציה מוסדר ומסומן: "מדיניות משרד התחבורה בעד מעבר מקום כזה ללא מעבר חצייה. מבחינה בטיחותית, כשאין מעבר חצייה ההולך רגל זהיר יותר מאשר במעבר חציה מוסדר שאליו הוא מתפרץ מבלי להסתכל לצדדים", כך לשון התגובה שקיבל האזרח המוטרד, בן משה.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2014 נהרגו 79 הולכי רגל בכבישים העירוניים בישראל, לעומת 68 הרוגים בשנת 2013, עליה של כ-16%. בפתח תקווה קיימת עליה של כ-18% באותן שנים, במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בתוך העיר. שני הולכי רגל נהרגו במהלך 2014 ו-133 אזרחים נפצעו, 11 מתוכם באורח קשה לעומת שנת 2013 בה נפגעו 109 בני אדם, שש מתוכם באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הולכי הרגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר בייחוד כיוון שרבים מהם, הם ילדים וקשישים. על הרשויות המקומיות לטפל באופן מיידי בהימצאותם של מעברי החציה במקומות אשר הם חייבים להימצא בכדי שהולכי הרגל יהיו בטוחים בכבישים".
אור ירוק תנועה רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד