כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לונדון סוערת: הגרי"ב וואזנר נגד 'השומרים'

"חברת השומרים, רעיונה ואופן פעולתה, נוגדת בהחלט לדעת רבותינו הק' שהיא כולה על פי המסורה" • בפנים: המכתב

הגרי"ב וואזנר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגרי"ב וואזנר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הקהילה החרדית בסמפורד-היל סוערת: במכתב תקדימי חריף שפרסם אתמול (ב) הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר, אב"ד קהל ייטב לב דסאטמר (מהר"א), נגד ארגון ה"שומרים" בלונדון, הרב מאשים את הארגון בהתגרות בגויים ובאי ציות לדעת תורה.

"הנה לא הייתי כאן בעת היווסדות החברה הנקראת "השומרים" והנני תולה שכוונתם היתה לטובה, בכל זאת לפי המצב הנוכחי, ולפי התמונה המצטיירת בעיני הגויים, היא שיש לנו "אידישע פאליס" ויש לנו שלטון כאן בין הגויים רשות ושלטון עצמי, מה שאין לגויים, ונמצא שחברת השומרים, רעיונה ואופן פעולתה, נוגדת בהחלט לדעת רבותינו הק' שהיא כולה על פי המסורה שבידנו מאז ירדו כלל ישראל לגלות", כותב הרב וואזנר.

הרב ממשיך: "לאחרונה נשמע כאן באנגליה ובפרט בלונדון קול של התנגדות מצד הגויים, והדבר גורם לנו ולכל מי שמיושב בדעתו דאגה גדולה וחשש סכנה ה' ישמרנו, כי שבענו מרורות לפני שמונים שנה במדינות אונגריה ופולין וכו' מאותו רשע ימ"ש, והמודעות והדיבורים הנראים היום דומים מאוד לשיטת ההתחלה של אותה אומה, ה' ירחם.

"יש לי עוד טענות אשר איני יכול לפרטן, למותר לציין, שאלמלא הייתה חברת השומרים עסוקה בשמירה בלבד, וללא אותן פעולות ועניינים המתגרים ולצנינים בעיני הגויים, לא הייתי כותב את כל הנ"ל אם היו מקבלים עליהם כמה תנאים והגבלות".

הרב מסיים את מכתבו ואוסר על בני קהילתו להצטרף לארגון.

בשכונת סטמפורד היל בלונדון אומרים כי הרקע למכתב נעוץ בעיקר בהפגנה הגדולה של הגויים שאמורה להתקיים בחודש אדר, שכותרתה היא "השתלטות היהודים החרדים על השכונה", והמכוונת בעיקר לשיתוף הפעולה של המשטרה עם ארגון השומרים. בסוף השבוע שעבר עצרה המשטרה את מארגן ההפגנה, שצבר בינתיים אהדה רבה בקרב השכנים הגויים.

עם זאת, בשכונת סטמפורד היל מציינים את חשיבותה של פעילות השומרים, במיגור מקרי שוד ותקיפה על רקע אנטישמי, שהפכו לאירוע יום יומי בשכונה. "למזלנו המשטרה משתפת פעולה עם הארגון ואף רואה בו ארגון חשוב שמסייע לה בלכידת עבריינים. המצב היום בשכונה הוא לא קל, אנשים פה מפחדים ללכת בלילה עם רדת החשיכה, ומקרי שוד הפכו לשיגרה כאן באמצע היום לעיני עוברים ושבים, גנבים פורצים פה לבתים, לולא ארגון השומרים, שמגיע לכל אירוע מיד, המצב היה קשה מאוד, אני בטוח שהעבריינים הגויים מפחדים מהארגון ששמו יצא למרחוק בשכונות החרדיות ברחבי לונדון", אומר ל'בחדרי חרדים' תושב ותיק חסיד סאטמר המתגורר בבסטמפורד היל.


וואזנר לונדון מכתב סטמפורד השומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד