כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה: "לקרב בין השומרון לרוסיה"

יורי קנר, נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה, הגיע עם משפחתו לביקור ראשון ומקיף בשומרון • סיקור ווידאו

נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה בסיור בשומרון
נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה בסיור בשומרון


בשנה האחרונה, במסגרת פעילות "משרד החוץ" של מועצת שומרון, התנהלו מגעים רבים ולרוב חשאים עם בכירים רוסים ב"דומה" (הפרלמנט הרוסי), ביניהם חמישה שהגיעו לסיור בשומרון וכן במדינות חבר העמים לשעבר, אנשי תקשורת, בעלי חברות תיירות ונציגי הקהילה היהודית במקום. מגעים אלו הובילו לקשר עם נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה, יורי קנר, אשר הגיע היום (ד) לסיור ראשון בשומרון.

יחד עם משפחתו וסגנית ראש עיריית אשקלון סופה ביילין, הם נפגשו עם תושבים וחקלאים באיתמר, צפו בתצפית על העיר שכם והצטרפו לטעימות יין בהר ברכה וברחלים.

"התרגשתי מאד לקראת הסיור בשומרון", אמר יורי קנר והוסיף: "בעיניי כל יהודי צריך להיות מלא בתוכן רוחני וכשראיתי את שכם מלמעלה, נזכרתי בסיפור התנ"כי ובהיסטוריה שלנו וזה מילא אותי גאווה. בשביל עמים אחרים, זה סתם היסטוריה, בשביל העם היהודי, זה המורשת האישית שלנו".



עוד הוסיף קנר, כי בעקבות הביקור היום בשומרון, הוא יקדם שיתופי פעולה: "אנחנו מנסים לקדם שיתופ פעולה עם המועצה האזורית שומרון הן בקשרי חוץ, הן בהידוק הקשר עם הקהילה היהודית ברוסיה. בנוסף, במסגרת משלחות גדולות שאנו מביאים כל שנה לארץ, אנחנו נדאג לשלב ביקורים בשומרון". קנר גם התייחס למשלחת גדולה של אנשי עסקים ופעילים מכל רוסיה שצפויים להגיע במאי הקרוב ויגיעו לכל הנראה לביקור ראשון בשומרון.

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה הודה לאורחים על הדברים החמים וציין: "השיתוף פעולה עם רוסיה ועם הקהילה היהודית במקום מאד חשוב לנו. אשמח לארח אותך בכל פעם שתגיע לארץ. אתה כאן בבית".

במהלך הביקור, העניק ראש מועצת שומרון את "דגל" המועצה לקנר והסביר על משמעותו: "בדגל ניתן לראות מספר סמלים של יין, עתיקות, בנייה ועשייה. ב"ה אני מאחל לכולנו שנמשיך בעשייה למען השומרון".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן ציין בביקור: "בדומה לפעילות של המועצה בארה"ב ובצרפת, אנו פעילים גם ברוסיה. בשיתוף עם ראש הקונגרס היהודי ברוסיה, אנחנו כבר עמלים על שיתופי פעולה עתידיים ועשייה משמעותית לקירוב בין רוסיה לישראל והשומרון".
שומרון קנר סיור קשרים שיתופי פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד