כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב יאשיהו פינטו הורשע בשוחד; הרב: "אני מודה"

השופט הטיל על הרב צו עיכוב יציאה מהארץ "לאור היסטוריית ההתייצבות שלו" • הטיעונים לעונש: ב-28 לחודש

הרב פינטו בבית משפט הבוקר, צילום: פלאש90
הרב פינטו בבית משפט הבוקר, צילום: פלאש90


הרב יאשיהו פינטו התייצב הבוקר (ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאישור הסדר הטיעון שלו מול הפרקליטות. הרב הודה בסעיפי כתב האישום - במתן שוחד לסנ"צ ברכה ושיבוש הליכי חקירה, והורשע על ידי בית המשפט. בתשובה לשופט אמר הרב - "אני מודה".

הפרקליטות ביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ והשופט אישר צו עד לדיון הבא שיתקיים ב-28 לחודש, בו יחל שלב הטיעונים לעונש. פרקליטו של הרב ביקש כי הדיונים בשלב הטיעונים לעונש, או לפחות חלקם, יתקיימו בדלתיים סגורות. הפרקליטות מצידה ביקשה לקבל את תיקו הרפואי של הרב מבית החולים איכילוב בו אושפז אתמול, עם הגיעו לארץ.


צילום: אלי שלזינגר, וואלה חדשות

בעת שהשופט החליט על מתן צו עיכוב יציאה מהארץ, פרקליטו של הרב טען כי בעוד פחות מחודש יש לרב ניתוח בארצות הברית, השופט בתגובה העיר "אולי הוא פה היום, אך אנו מכירים את היסטוריית ההתייצבות שלו". בסוף, כאמור, החליט השופט שהרב ישהה בארץ ויוצא נגדו צו איסור יציאה עד להחטה אחרת, בפיקוח בית המשפט, לפחות עד לשלב הטיעונים לעונש.

בין השאר עלה בדיון כי בשלב הטיעונים לעונש יעיד אלי ויזל אודות הרב, והפרקליט ביקש לאפשר לו להעיד מבלי להגיע לארץ.

כזכור, כתב האישום נגד הרב הוגש בכ"ב אלול תשע"ד, כאשר הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם פרקליטי הרב. לפי ההסדר הפרקליטות אמורה לדרוש עונש של עד שנת מאסר בפועל.

מישיבת הרב "שובה ישראל" נמסר בתגובה: "המנהיג הרוחני, הרב יאשיהו פינטו, התייצב היום בבית המשפט בראש זקוף ומורם על מנת לכבד את הסדר הטיעון שעליו חתם מול המדינה. בניגוד להערכות הציניות של פרקליטות מחוז תל אביב, הרב פינטו הגיע לישראל והתייצבותו לדיון נעשתה עוד בטרם קיבל לידיו את מכתב השחרור מהמחלקה הקרדיולוגית בבית החולים איכילוב, שבה עבר אתמול צנתור. למרות מצבו הרפואי והיותו אדם לא בריא הסובל משלל מחלות, נחוש הרב פינטו לנהל מאבק משפטי לגבי העונש שייגזר עליו".













הרב פינטו מחוזי בית חולים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד