כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בעקבות המחאה: עיריית רעננה ביטלה הטבלה לנצרות

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי': לאחר גל מחאות, ביטלה עיריית רעננה את האירוע שאמור היה להתקיים באולם עירוני

הטבלה לנצרות. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
הטבלה לנצרות. צילום: הדס פרוש - פלאש 90


בעקבות גל המחאה שפורסם לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים', אודות ארוע הטבלה לנצרות במרכז עירוני ברעננה בשבת הקרובה, הודיעה העירייה על ביטולו.

בהודעה של העירייה נכתב: "תושבים יקרים, העיר רעננה רואה בכבוד ההדדי ערך יסוד המאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו, השקפתו וצו מצפונו. אלה הופכים את רעננה לעיר מיוחדת בעלת מרקם חברתי ואנושי מגוון.

"עיריית רעננה מקפידה לדאוג לצורכיהם של כלל תושביה תוך שמירה על עקרונות השיוויון והשותפות הנהוגים בה מזה שנים.

"עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת ״מצפה לישראל״ לקיים הרצאה ברעננה, ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים ונסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה.
לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי, נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע. נמשיך לפעול לרווחת כל תושבי העיר"

אמש דווח ב'בחדרי חרדים', כי ראש העיר זאב בילסקי לא נענה לבקשת רב העיר הגאון רבי יצחק פרץ והמועצה הדתית לבטל את האירוע‏, אף שאמור היה להתרחש במתקן עירוני ולהיות ממומן מכספי תושבי רעננה.

בעקבות כך, סיעת החזית הדתית המאוחדת בעירייה התכנסה אמש (ד') והחליטה לפעול בכל האמצעים לבטל את האירוע - גם בפן המשפטי וכן באמצעות עצרת מחאה.

בני וולקן מפעילי 'יד לאחים' שפעל רבות למנוע את אירוע ההטבלה, אומר ל'בחדרי חרדים' "זה שמחה גדולה שאכן שוב מנענו אירוע הטבלה מיסיונרי, אבל צריך להמתין ולראות אם יפנו לבג"ץ לערער על ההחלטה של העירייה".
רעננה הטבלה נצרות קואליציה זאב בילסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד