כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חזו חזו בני חביבי: 135 אלף בני תורה שוקדים על תלמודם

עולם התורה ממשיך לשגשג: 2,100 מוסדות תורה בארץ ישראל, בהם 300 ישיבות לצעירים ו-1,800 ישיבות גדולות וכוללים • הנתונים אינם כוללים אלפי לומדים שאינם מקבלים כסף מהמדינה, והם מצביעים על גידול משמעותי

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ערב חג מתן תורתנו, עולה כי חרף הניסיונות החמורים במהלך השנה האחרונה למעט מלומדי התורה בהערמת קשיים תקציביים וגזירות שונות, נוספו השנה עשרות ישיבות וכוללים ברחבי הארץ.

מנתונים שנמסרו על ידי "איגוד מנהלי הישיבות", עולה כי ב-2,100 מוסדות תורה בארה"ק שוקדים על תלמודם כיום לפחות כ-135,100 בני תורה החובשים את ספסלי 300 הישיבות לצעירים וכ-1,800 הישיבות הגדולות וכוללי האברכים.

בישיבות הקטנות לומדים כ-32,000 תלמידים ובישיבות הגדולות לומדים כיום כ-34,000 תלמידים, בנוסף כ-4,100 תלמידי חו"ל, אשר לא מתוקצבים על-ידי משרד החינוך. הנתונים כוללים את ציבור האברכים הגדול, כ-65,000 אברכים בכוללים במסגרת יום שלם וכן בכוללים במסגרת חצי יום מדובר באברכים הלומדים כל שעות היום בשתי מסגרות.

הנתונים אינם כוללים עוד אלפים של בני ישיבות ואברכי כוללים הלומדים במוסדות התורה שאינם מקבלים כסך מהמדינה וממשרדי הממשלה השונים.

מדובר בגידול המשמעותי במספר בני הישיבות והאברכים השוקדים על תלמודם, זאת לצד הוספת עשרות ישיבות וכוללים שנפתחו אף בשנה האחרונה, חרף הגזירות הקשות והניסיונות למעט מלומדי התורה באמצעות הערמת קשיים על בני הישיבות ואברכי הכוללים וגלי ההסתה של הממשלה הקודמת.
עולם הישיבות נתונים איגוד שבועות ישיבות כוללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד