כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נצרת: עצרת מחאה בעקבות הוונדליזם בבני-עקיבא

עצרת מחאה, תפילה ואחדות התקיימה ברחבת סניף בני עקיבא בנצרת עילית במלאת שבוע לאירוע הוונדילזם במקום

נצרת: עצרת מחאה בעקבות הוונדליזם בבני-עקיבא


עשרות אנשים התכנסו אתמול (ג) אחר-הצהריים לעצרת מחאה, תפילה ואחדות ברחבת סניף בני עקיבא בנצרת עילית. סביב העצרת התאחדו כלל הקהילות הדתיות בעיר, ישיבת ההסדר ואף נשלחה נציגות מהקיבוץ העירוני השוכן בעיר וקהילת "מקום תורה" של הציבור הליטאי בעיר.

קומונר הסניף, חיים בן שיטרית, פתח את העצרת ואמר: "כתלמידיו של ר' עקיבא, שעמד בראש מורם והאמין, אנו עומדים בראש מורם ומאמינים באמונה שלימה שיהיה טוב למרות הקשיים בדרך. 'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'- האירוע שהתרחש אצלנו מדרבן אותנו להרבות את העשייה, לפעול בעוז ובענווה וכנגד ספרי הקודש שנשרפו נרבה את הקדושה ולימוד התורה בסניף", בסיום דבריו הודה לציבור על התמיכה הרבה שהסניף קיבל בעקבות הארוע הקשה.

הרב נועם קריספיל, בוגר הסניף, אב לחניכים בסניף ורב הגרעין התורני בעיר, דיבר על הצער והזעזוע מחילול ה' שנגרם בשריפת דפי הקודש, הרב הדגיש את האש שכילתה את הדפים וחיללה את הקודש וכנגד, את האש שמאירה את העיר, אש התורה ואהבת ישראל. בסיום דבריו בירך הרב את הסניף שימשיך להאיר את העיר באור התורה ואור האחדות.

רכז מחוז צפון בבני עקיבא, אשר מרזר, הביע את שמחתו מכך שחניכי, מדריכי והורי הסניף לא יצאו בהפגנות או ברוח של נקמה, אלא להיפך, מגבירים את העשייה החיובית והברוכה ומשתדלים לחזור לשגרה בצורה מהירה, הוא חיזק את ידי החניכים והמדריכים שימשיכו לעשות מלאכת קודש זו.

לאחר העצרת כינס מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, את צוות ההדרכה של הסניף. הם דיברו יחד על הסניף וחשבו יחד איך אפשר לצאת מהמקרה הזה בצורה טובה ומחוזקים יותר.

בתחילת השבוע שיגר השר יריב לוין (שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן הארוע), מכתב למפקד תחנת המשטרה בנצרת עילית בו הוא מתייחס לאירועים האחרונים שקרו בעיר ולאירוע הוונדליזם המזעזע שנעשה בסניף תנועת הנוער בני עקיבא בעיר.

במכתב ביקש השר ממשטרת נצרת עילית להגביר את הערנות והטיפול באירועים על רקע לאומני נוכח התגברות מקרים מסוג זה בתקופה האחרונה באיזור.

מקרה וונדליזם נוסף נעשה בתחילת השבוע האחרון בגן ילדים באותה שכונה בה שוכן סניף בני עקיבא בעיר. כשהגיעו ביום שלישי בבוקר לגן גילו הגננות בחצר הגן כסאות וחפצים הפוכים וזרוקים, צמחים שהושחתו, האינטרקום בשער הגן הושחת והרסו את המזגן של הגן.

סייעת הגן, שמחה ז'נו, סיפרה: "כשהגעתי בבוקר הרגשתי הרגשה של חוסר ביטחון והרגשה של כעס על זה שאפילו לגן ילדים, הדבר הכי תמים שיש, יש כאלה שמסוגלים להיכנס ולזרוע הרס. מייד הגשנו תלונה במשטרה והגיעו חוקרים לגן, אנו מחכים לתוצאות החקירה"

נזכיר כי בשבוע שעבר פרצו אלמונים לסניף בני עקיבא בנצרת עילית, שם השחיתו מכל הבא ליד, והחמור מכל, פגעו בבית הכנסת של הסניף ואפילו שרפו סידורים וספרי קודש.

בסניף בני עקיבא בנצרת עילית מדגישים כל הזמן כי כרגע הנושא נמצא בחקירת המשטרה ומחכים לתוצאות החקירה בכדי לדעת מי עשה את המעשה הנוראי. "אין מתפקידנו להכריע בנושא ולמצוא חשודים. אנו לא מתעסקים בצד הזה ומשאירים אותו לטיפול המשטרה"

צילום: ידידיה הנשקה




















וונדליזם בני עקיבא מחאה גלריה עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד