כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

העילוי מגור: הגה"ח רבי אברהם פרידמן זצ"ל

הגאון החסיד רבי אברהם חיים פרידמן זצ"ל מחשובי חסידי גור השיב את נשמתו ליוצרה כשהוא בן 74 • הלווייתו - היום

העילוי מגור: הגה"ח רבי אברהם פרידמן זצ"ל
נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם


ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר היום (ב') הגאון החסיד רבי אברהם חיים פרידמן זצ"ל מחשובי חסידי גור ומגדולי התלמידי חכמים שבה כשהוא בן 74 בפטירתו.

לפני חמש שנים התגלה אצלו המחלה האיומה‏ ומאז מצבו הדרדר והבוקר הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בט"ז אב תש"א לאביו הרה"ח רבי רפאל ז"ל, למד בישיבת סלונים והיה מקורב לאדמו"רי בית סלונים, וברבות השנים התקרב לאדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל. ועבר ללמוד בישיבת 'שפת אמת' שם היה נחשב לבחור הכי טוב בישיבה.

היה תלמיד חכם ועילוי נדיר בקנה מידה עולמי. ‏כל פעם שראו אותו תמיד ישב ולמד והגה בתורה בהתמדה מופלאה בכל העת ותמיד הלך עם ספר לימוד ברחוב, היה בו שילוב נדיר של תורה וחסידות כאחת.

במשך שנים שימש כראש כולל שהקים הרה"ח רבי לייבל לוין ז"ל בכולל למדו טובי האברכים בירושלים. היה מקושר בעבותות לאדמו"רי בית גור שהשתמשו בו כעד החופות.

חסידים מספרים כי פניו היו שוחקות תמיד ומאיר פנים לכל אחד, היה לומד עם בחורים ואברכים בביתו שם תמיד היו לומדים בליל שבת והיה מעניק מתורת אדמו"רי בית גור.

היה יושב בישיבה לצעירים גור. כרב ומגיד שיעור. אך לא היה בחור שלמד בישיבה שלא היה מחובר אליו רגשית הן ברוחניות הן בגשמיות. היה מתייחס לכל אחד בחום ובלבביות רבה. היה מעודד ומנחם מעיר ומוכיח. הכל באהבה.

האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל שהכירו מישיבת 'שפת אמת' העריכו בצורה יוצאת דופן. כמו כן נהג להשתשע רבות בלימוד עם הגר"ש אלתר ר"י שפת אמת.

הותיר אחריו את בניו הרב יהודה אריה לייב, הרב שלמה זלמן, הרב דוד מרדכי, וחתניו: הרב אברהם גולד והרב שמואל אהרן בראון שמחר יכניס את בנו בברית המילה.

הלוויתו תצא היום בשעה 15:30 בצהריים מביתו ברחוב הושע בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
אברהם פרידמן גור עילוי תלמיד חכם לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד