כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כרות ייכרתון: הוצתה כנסייה בכפר נחום • צפו

במקום נמצאה גם כתובת גרפיטי בעברית • השר לבטחון פנים: "פחדני ושפל שאני מגנה בחריפות" • תיעוד מהזירה

כרות ייכרתון: הוצתה כנסייה בכפר נחום • צפו


בשעה 3:50 לפנות בוקר (ה) הוזעקו צוותי כיבוי לכנסיה הקתולית בכפר נחום על שפת הכנרת, שם פרצה שריפה. חמישה צוותים פעלו במקום במשך מספר שעות, עד להשגת שליטה על האש.

למקום נגרם נזק בחדר האירוח המחסן והמזרד של הכנסיה. חדר התפילה ניזוק קלות מעשן. עוד נמסר שישנם שני נפגעים קל משאיפת עשן, שטופלו בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת. שני הנפגעים, תיירת בת 19 ואחד מעובדי המקום בן 79, נפגעו משאיפת עשן ומטופלים במצב קל באמצעות חמצן. התיירת תשוחרר הבוקר ועובד המקום יישאר להשגחה.

צוות חקירה של כיבוי האש ומשטרה החל בחקירת האירוע לבדיקת נסיבות האירוע, ומצא על קיר הכניסה כיתוב בעברית.

בתום עבודת צוות חקירת כב"ה בראשות ראש ענף חקירות רשף אוסקר פוקס עולה כי גורם השריפה הינו הצתה. מסתמן כי ישנם מספר מוקדי הצתה.

כאמור, במקום פעלו חמשה צוותי כיבוי משך הלילה לכיבוי ומניעת התפשטות לחדר המרכזי הלא הוא חדר התפילה.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן בתגובה לפגיעה בכנסיית הלחם והדגים: "מדובר במעשה פחדני ושפל שאני מגנה בחריפות. לא ניתן לאיש לערער את דו הקיום בין הדתות והעדות בישראל, פגיעה בעקרונות הסובלנות הבין הדתית היא פגיעה בערכים החיוניים ביותר למדינת ישראל, ואנו נפגין אפס סובלנות למעשים מסוג זה. שוחחתי עם מפקד המחוז הצפוני של המשטרה והנחיתי אותו לתת עדיפות לחקירת האירוע על מנת להגיע למבצעים במהירות ולהביא אותם לדין".

ח"כ יצחק הרצוג יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני אמר: "אני מגנה בכל תוקף את הונדליזם הנפשע והאלים שהתרחש בכנסיית הלחם והדגים בטבחה שהיא אחת הכנסיות החשובות ביותר לעולם הנוצרי. רשויות החוק צריכות לטפל בנושא בכל החומרה ולהביא במהירות את האשמים לדין. זהו פשע שנאה מן הסוג הגרוע ביותר והוא מנוגד לערכיה הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל. רגע לפני תחילתו של חודש הראמדאן אנו נדרשים במשנה תוקף לשמור מכל משמר על חופש הדת וזכויותיהן של כל האוכלוסיות החיות במדינת ישראל".

המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו אמר בפגישה שערך עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל כי הוא "רואה בחומרה רבה התרחשות אירוע מסוג זה וכל ניסיון לפגוע במקום מקודש, לא ניתן לגורמים קיצוניים לפגוע במרקם הרגיש של דו הקיום והסובלנות הקיימים במדינת ישראל ונעשה הכל כדי להגיע לזהות המבצעים ולהביאם לדין".















כנסיה גרפיטי הצתה כרות גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד