כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מאחורי הקלעים: חברי מועצת גדולי התורה מגבים את המאבק בקניון 'ביג' באשדוד

בימים הקרובים בע"ה תפורסם הרשימה המלאה של החברות והמסלולים בהם ניתן להשקיע ולרכוש פוליסות ביטוח או פנסיה וקופות גמל, ללא כל חשש מחילול שבת

מאחורי הקלעים: חברי מועצת גדולי התורה מגבים את המאבק בקניון 'ביג' באשדוד
אלי סגל


ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתקיימה היום בירושלים, אירחה את חברי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד יחד עם חברי ועדת הרבנים המיוחדת שמונתה לנושא השבת, לאחר שחברי מועצגה"ת ביקשו לשמוע מכלי ראשון על ההתקדמות במערכה הניטשת למען קדושת השבת ונגד 'ביג' באשדוד.

במהלך הישיבה השמיעו רבני הבד"ץ סקירה על הפעילות וקיבלו את ברכתם של חברי מועצגה"ת להצלחה במערכה. בישיבה השתתפו חברי בד"ץ 'רבני הקריות', רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רב חסידי גור, רבי חיים פסח הורוביץ, דיין דחסידי בעלזא, ורבי צבי הירש ויז'ניצר, רב חסידי ויז'ניץ באשדוד, וכן חברי וועדת הרבנים המיוחדת שע"י הבד"ץ, הרבנים הגאונים רבי אברהם נחמן גוטרמן, רבי אברהם חיים ברנשטיין ורבי אלעזר שטרן.

הגרש"ד גרוס ערך סקירה על הפעילות עד כה, כשהוא מצביע על היעד כפי שהותווה בידי רבני הבד"ץ, לפיו המאבק שהוכח כיעיל הוא זה שיתנהל בזירה הכלכלית, לאמור: הציבור החרדי יעביר את השקעותיו לחברות ביטוח וקרנות פנסיה שיבטיחו כי לא ישקיעו בחברות המחללות שבת, כשכך ימָנע מהחברות המחללות שבת ליהנות מכספי הציבור.

בהמשך הצביע הגרש"ד גרוס על המטרות שהוצבו והן: להביא לכך ששלומי אמוני ישראל ישקיעו וירכשו פוליסות אך ורק בחברות שיבטיחו כי יעמדו תחת פיקוח הלכתי שימנע השקעה בחברות המחללות שבת, כשבכך לא יכשלו המשקיעים בעוון חילול שבת; להפעיל לחץ על הקרנות האחרות שלא להשקיע ב'ביג' או במתחמים אחרים המחללים שבת בכל רחבי הארץ.

"כאשר הציבור החרדי יעביר את השקעותיו אך ורק לחברות הכשרות, יחששו גם יתר החברות מלהשקיע בחברות מחללות שבת וכך הן לא ישתתפו בגיוסי האג"ח שעד כה מימנו את החברות מחללות השבת בכספם של שומרי השבת", אמר הגרש"ד גרוס שליט"א, שהוסיף כי בימים האחרונים הוקמה 'המחלקה המיוחדת לפיקוח על מכשירים פיננסיים ושוק ההון' שע"י בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, ואשר היא תפקח ותנפיק את אישורי הכשרות לחברות שיתברר כי אין בפעילותן משום חשש חילול שבת או איסורים אחרים.

חברי הבד"ץ נשאלו בידי חברי מועצגה"ת מדוע הציבור טרם נחשף לשמותיהן של החברות הכשרות ומסלולי ההשקעה הכשרים, ועל כך השיבו חברי הבד"ץ כי בימים אלו נבחנות החברות והמסלולים השונים בבדיקה מעמיקה הנערכת, וכי בימים הקרובים בע"ה תפורסם הרשימה המלאה של החברות והמסלולים בהם ניתן להשקיע ולרכוש פוליסות ביטוח או פנסיה וקופות גמל, ללא כל חשש.

הדברים נשמעו בקשב רב כאשר רבני הבד"ץ זוכים לברכתם של חברי מועצגה"ת, אשר סמכו ידיהם על החלטותיהם ובירכו את חברי בד"ץ 'רבני הקריות' כי יזכו לראות ברכה במעשי ידיהם בהצלחתה של המערכה הניטשת באשדוד. "המערכה באשדוד תצליח בע"ה, ובזכותה תישמר השבת בכל חלקי אר"י", אמרו חברי מועצגה"ת שגילו דעתם כי יש להישמע להנחיות חברי הבד"ץ העומדים בראש החץ של המערכה הניטשת בימים אלו למען קדושת השבת.
ביג מועצת גדולי התורה שבת אשדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד