כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מנע את משבר הבשר? דרעי האריך תקופת השחיטה בעשרה ימים

האם משבר הבשר יימנע ברגע האחרון? • שר הכלכלה: "יש לפעול בכל דרך להסרת חסמים בענף הבשר המיובא מחו"ל. מברך על הסכמתו של הרה"ר לישראל הרה"ג דוד לאו להאריך בעוד עשרה ימים את שהותם של צוותי השחיטה בחו"ל"

דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90
דרעי. צילום: יונתן סינדל, פלאש90


בעקבות משבר השוחטים וכתוצאה מכך המחסור הצפוי בבשר בקר בתקופת החגים ולאחריה - פועל שר הכלכלה ויו"ר ש"ס למציאת פתרונות לצמצום המחסור ככל שניתן.

בין הפתרונות שנבחנים על ידי השר, משלוח בשר טרי דרך האוויר [ולא דרך הים כפי שנעשה באופן רגיל] כדי לקצר את זמן התובלה והייבוא של בשר כשר ובשר מהדרין ממדינות אירופה.

פתרון נוסף שהעלה דרעי, הוא הארכת השהות של צוותי השחיטה במדינות דרום אמריקה בעשרה ימים נוספים, דבר שיגדיל באופן משמעותי את כמויות הבשר וכתוצאה מכך יגביר את היצע הבשר המיובא ממדינות דרום אמריקה.

בעקבות זאת פנה דרעי לשר הדתות דוד אזולאי, כדי לבחון את אופציית ההארכה של שהות השוחטים בדרום אמריקה, ובפעילות משותפת של מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס עם גורמים ברבנות הראשית לישראל - התקבלה לבסוף ההחלטה על הארכת תקופת השחיטה בעשרה ימים נוספים, בהסכמתו של הרב הראשי הגר"ד לאו.

יצוין, כי בשנים עברו צוותי השחיטה היו חוזרים לארץ כחמשה עשר יום לפני ר"ה, כחלק מהתנאים שנדרשו על ידי הרבנות. מסתמן שהשנה על פי בקשתו של שר הכלכלה לצמצם ככל שניתן את המחסור בבשר, יוחזרו השוחטים לארץ רק חמשה ימים לפני ר"ה וימשיכו לשחוט עוד עשרה ימים נוספים.

יבואני הבשר שנכחו בדיונים שהתקיימו בנושא משבר הבשר בוועדת הכלכלה של הכנסת, הודו לשר דרעי על פעילותו בעניין, ואף אמרו כי רק כך ניתן יהיה לעמוד ברמות הביקוש הגדולות שיש בתקופת החגים ולאחריה.
בשר לאו שחיטה מחסור דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד